Régebben a Genfi Autószalonon mutatkozott be a Peugeot 205 T16 és a 206 WRC is, így nem meglepő, hogy a márka legújabb versenyautóját is itt leplezik le a franciák. A rali világbajnokságban résztvevő 205 és 206-as modellek öt márka és négy egyéni világbajnoki címet szereztek a Peugeot-nak.

Bár a Peugeot tavaly év végén kiszállt a rali vébéből, nem akarnak eltávolodni a sporttól, hanem a jövőben privát csapatok támogatásával akarnak részt venni. 2007-tól ezért magáncsapatok számára elérhető lesz a 207-esből fejlesztett versenyautó.

A Genfben kiállítandó 207 RCup tanulmányautó a Super 2000-es szabályok szerint épült, így teljesíti az FIA költségcsökkentési előírásait. Az autó új ára csak 180 000 euró (45 millió forint), egy jelenlegi WRC hozzávetőleg háromszor ennyibe kerül. Persze nem egyszerűen leszállították az árakat, hanem kihagyták az igazán drága alkatrészeket, az S2000-es szabályok értelmében.

Így a jelenlegi WRC-k turbómotorjával szemben a 207-esben szintén kétliteres, de feltöltés nélküli blokk dolgozik. A szívómotor legnagyobb teljesítménye 280 lóerő 8500-as fordulatszám mellett. Az autóba hatfokozatú szekvenciális váltót és négykerék-hajtást szereltek, de aktív differenciálművek nélkül.

Aszfaltra 18, murvapályára 15 colos kerekeket alkalmaznak, az előbbit 235/40-es gumikkal látták el. A karosszéria is vadítóbb, mint az utcai modelleken, a sárvédőket jócskán kiszélesítették és legalább tíz centivel laposabban ül a kocsi, mint széria társai. A versenyülésben helyet kapó pilótákra bukócső vigyáz, az utasteret pedig teljesen lecsupaszították.

Nem csak a Peugeot készül a 2007-es világbajnokságra, a Toyota és a Volkswagen autója is kész van már. Előbbi a Corollából, utóbbi a Polóból alakította ki a sportgépet, de elkészült már a Fiat Grande Punto és Dacia Logan S2000-es átirata is.