Aki kicsit is ismeri az eredeti modellt, annak rögtön szemet szúr, hogy a Vanwall féle változat nem pontos mása az eredetinek. Hogy közúton is használható legyen, az eredeti virsligumik helyett kisebb átmérőjű, ám szélesebb abroncsok kerültek az autóra, valamint a gumik futófelületét idéző eléggé idétlen sárvédő is került rá.

Elöl pontosan háromszor annyi kipufogócső hagyja el a motorteret, mint az ötvenes évek versenyautóján, és a V12-es 6.0 literes Jaguar motor is, – amin egy sor Weber karburátor kapott helyet – közel háromszor akkora, mint az eredeti erőforrás.

Alapból az E-type négyfokozatú sebességváltója kerül a zöld versenygépbe, de kívánságra akár öt-, hatfokozatú váltóval és 5.3 literes V8-as blokkal is elkészítik. Felfüggesztése szintén egy jaguárból származik, az XJ6-osból vették kölcsön. Ez a futómű könnyen használható, lehetővé teszi a gyors haladást, de emellett nem kell lemondani a komfortról és az egyszerű irányíthatóságról sem.

Karosszériája alumíniumból, teljes egészében kézi munkával készül, de komoly felárért akár szénszálas anyagokból is elkészítik. A 360 lóerős V12-essel a csúcssebessége 257 km/óra, a száz km/óráig tartó sprinthez pedig 5 másodpercre van szüksége.

Akinek a 49,950 fontos (18,3 millió forint) ár soknak tűnik egy együléses járműért, azoknak készül kétszemélyes változat is, ami a szélességen kívül nem sokban különbözik majd az alapváltozattól. Ezekből kettő már gazdára is talált. További különlegessége még ezeknek az autóknak, hogy a megrendelő kívánságára Jaguar motor helyett Ferrari blokk trónol az autó elejében.