Kevesen számítottak arra, ami a Dacia történetében bekövetkezett. 2005 júniusában mutatták be a Logant Franciaországban és az év végéig közel tízezren vásároltak ilyen kocsit. Bár ez nem volt egy teljes év, és az autót elsősorban a kelet-európai országoknak szánták, mégis a gall lett a Logan második legnagyobb piaca.

Persze a legjobb piac Romániáé volt, ahol 88000-et adtak el a kocsiból, de az autó ott készül, ami még olcsóbbá teszi. “Minden ötödik francia venne a Loganhoz hasonló olcsó autót.” – mondta Pascal Roussarie a fogyasztói hitelekkel foglalkozó Cetelem közgazdásza. A cég tavaly 700 főt kérdezett meg az ügyben, és ennek kapcsán ötszázalékos piaci részesedét jósol, az “olcsó autóknak” Franciaországban.

Az autóiparnak is ugyanarra az útra kell lépni, min más fogyasztói javakat gyártó vállalatoknak. Az autóvásárlók a nyugat-európai autópiacon is egyre jobban igénylik az olcsó termékeket, mint az élelmiszer és elektronikai termékek esetében – mondta Roussarrie, de hozzátette, hogy a vevők a már ismert gyártóktól és kereskedőktől akarnak autót venni.

Jacques Chauvet, a Renault értékesítési vezetője 2006-ra 20.000 Logan eladásával számol. A vevőknek jelenleg hat hónapot kell várniuk, ha egyéni igények alapján rendelnek autót, de ha kevésbé válogatósak, raktárról azonnal hozzájuthatnak autójukhoz.