Volkswagen Golf GTI, Opel Astra OPC, Ford Focus ST, Renault Mégane RS: az alsó középkategória meghatározó sportos modelljei azonos elvek szerint épülnek fel, és mindegyik esetben egy kedvelt családi kocsiból varázsoltak igazán sportos autót. Ehhez turbófeltöltős motort vetettek be, de a hajtásban csak az első kerekek vesznek részt.

Ugyanezt a sémát követi a Mazda is a Genfben bemutatkozó új sportmodelljével. A Mazda3 MPS a második modell a Mazda Performance Series-ből (Mazda Teljesítmény Sorozat), a Mazda6 MPS
után. A nagytestvér 2,3 literes turbós motorja kerül a hármasba is, a teljesítményét azonban egyelőre nem árulták el. Vélhetően ez kevesebb lesz, mint a Mazda6 MPS 260 lóereje, de várhatóan 200 lónál több jut majd bele.

Ez nem csak a hierarchia megtartása miatt szükséges, hanem azért is, mert a Mazda3 MPS-ben csak az első kerekek kapcsolódnak a hajtásba. Küllemében is igen sportos lesz az új modell, erről küszöb és tetőszárny, 18 colos könnyűfém felnik és izgalmas első-hátsó spoilerek gondoskodnak.