A francia gyártású miniautó a régi Trabikhoz hasonlóan kéthengeres erőforrást kapott, és a 21 lóerős teljesítménye is közel azonos a keletnémetek igazi büntetőautójával, motorja 505 köbcentiméteres, és a jármű kinézete is hasonlóan szerencsétlen. Ami viszont nagy különbség, hogy a francia kisautó nagyon környezetbarát.

Hasonló sebességváltót építettek bele, mint amilyet a robogókban is alkalmaznak, azzal a különbséggel, hogy a Zesttel tolatni is lehet. A 400 kilogramm tömegű 3,21 méter hosszú négykerekű csúcssebessége még a 120 km/órát sem éri el, és üzemanyag-fogyasztása is inkább a kismotorokét idézi, beéri 4,7 literrel 100 kilométeren.

Extraként teljes méretű szélvédőt illetve leszedhető keménytetőt is lehet rendelni a kétüléses műanyagból készülő, ultratakarékos autóhoz. A gyártó francia cég Európa szerte keres viszonteladókat, akiken keresztül értékesítheti a nem éppen olcsó járművet, amelynek angol ára 6485 font (2,36 millió forint)

Az autó Európa számos országában különleges előnyöket nyújt tulajdonosának, néhol adókedvezményeket lehet vele igénybe venni, és még tisztességes “B”-s jogosítvány sem kell a vezetéséhez.

Idén hatszáz darab gyártását tervezik, 2007-re viszont már kétezres eladott darabszámra számítanak. Az Acera mögött egyébként a Matra korábbi két vezetője áll Stéphane Solbach “gyártásvezető” és Jean-Pierre Josseaume karosszéria specialista személyében.