A Ford első, elsőkerék-hajtású modellje megjelenése után újraformálta a városi kisautók piacát, formájával rabul ejtve korának számos, fiatalos vásárlóját. Több évtizedes történelme során készítettek belőle aszfaltszaggató sportautót, kis fogyasztású városi kocsit, kisáruszállítót és még magasított, könyebb tereppel is megbirkózó változatot is.

Piacra kerülése után hamar komoly hírnevet szerzett magának a Fiesta, jó menettulajdonságaival, méreteihez képest tágas utasterével és a kiváló ár-érték arányával. Angliában 1977 óta minden esztendőben az első tíz között végzett a legjobban fogyó autók rangsorában, de több olyan év is volt, mikor a Fiesta volt a legkelendőbb.

Annak ellenére, hogy harminc évvel ezelőtt az “eco” kifejezés mást takart, mint napjainkban, a Ford kisautója már akkor is a takarékos, környezetbarát járműnek számított. Mára ez még hangsúlyosabb lett, hiszen a legújabb Fiesta nyolcvanöt százaléka újrahasznosítható és ötven darabnak van annyi károsanyag-kibocsátása, mint egyetlen három évtizeddel korábbi Mk I modellnek.

A márka rajongói számos dízel és benzines motor, három illetve ötajtós változat, és többféle felszereltség közül választhatnak. A legújabb, modellből már nem hiányoznak a felszereltség listáról olyan extrák sem mint a Bluetooth, hangvezérlés, és a műholdas navigáció, amelyek 1976-ban csupán a sci-fi írók agyában léteztek.