Az egyik koncepcióautó megkapta azt az összecsukható tetőmechanikát, amely a tavaly bemutatott Ferrari Superamericában is megtalálható. Az egy darabból álló, összecsukható tető nem mai fejlesztés, ötéves múltra tekint vissza. Első ízben 2001-ben, szintén Genfben mutatkozott be az Alfa Romeo Vola tanulmányautóban.

A Ferrarival több mint négy évtizede együttműködő gyár átforduló üvegteteje a Superamericába került elsőként a sorozatgyártású autók között. Hála a szénszálas anyagoknak, a kevés alkatrészből felépülő tetőszerkezet igen könnyűre sikerült, és pontosan tíz másodpercre van szükség a műszerfalon lévő gomb megnyomásától a nyitásához, zárásához. Ennek a tetőnek is elektronikusan változtatható a fényáteresztő képessége, ha a vezető úgy akarja, akár teljesen be is sötétítheti.

További előnye a Fioravanti megoldásának, hogy nem csökkenti a csomagtartó méretét, a tető ugyanis összecsukott állapotban a csomagtartó tetején foglal helyet. A hátsó ablak formájából adódóan még a légellenállást is javítja. A szerkezet egyszerűségének köszönhetően számos autógyár érdeklődik a cég szabadalmaztatott tetőmegoldása iránt.

A másik Grande Punto tanulmány kétszemélyes pickuppá alakítható. A csomagtérfedél helyén nyitott rakfelületet találunk, a raktérajtó hátrafelé lehajtható. A tető ebben a modellben is lehajtható, így egy platós kisteher lesz az eredmény kabriós varázzsal.