Genfben bemutatkozik a Volvo kompakt autója, a C30, amellyel szeretné jelentősen növelni eladásait a svéd autógyártó. “Meg lennék lepve, ha nem lennénk sikeresek a C30-cal.” – mondta Frederik Arp vezérigazgató egy interjúban még a Detroiti Autószalonon, majd hozzátette: “Ez a modell segíteni fog a Volvónak, hogy új ügyfeleket és új piacokat érjen el.”

Valószínűleg nem tévedtek nagyot a vezetők, amikor ebben a szegmensben vezettek be új autót. A 2004-es 10 százalékos növekedés után, tavaly 28,6 százalékkal illetve 180 ezer darabbal nőttek a prémiummárkák eladásai az alsó-középkategóriában. Tavaly több mint 800 ezer autó kelt el ebben az alszegmensben.

Ugyanebbe az osztályba akar új autóval belépni a Saab is. A 9-3-as alá pozícionált modellel egyértelműen a Mercedes A-osztálynak, a BMW 1-esnek és az Audi A3-nak szeretnének konkurenciát állítani, mondta el Jan-Ake Jonsson, a Saab ügyvezető igazgatója. Az új modell a fejlesztési szakasz legelején tart, így még legalább három év, mire piacra kerül.

Elképzelhető, hogy a kis Saab a következő generációs Astra padlólemezére épül, de nem kizárt, hogy inkább a hamarosan bemutatkozó új Corsa padlólemezének egy nyújtott változatát alkalmazzák.