Mindjárt két autóba, egy Peugeot 307-be és egy Citroën C4-be is beszerelték az új fejlesztésű hibrid HDi-t a PSA fejlesztői. A modellek üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása határozottan kevesebb, mint a hagyományos testvéreiké. A gyár szerint főleg városi közlekedésben jóval kényelmesebb vezetni a kiegészítő elektromos motorral felszerelt kísérleti autókat, mint a széria dízelmotoros változatokat.

Hibrid hajtáslánccal a két kocsinak elég mindössze 3,4 liter gázolaj 100 kilométerenként és szén-dioxid-kibocsátásuk is csak 90 gr/km. Mindkettő rekordnak számít az Európában legnépszerűbb alsó középkategóriás modellek körében. Ez a fogyasztás nagyjából 25%-kal, azaz vegyes használat esetén 100 kilométerenként 1 literrel jobb, mint a hasonló technológiára épülő benzines hibrid gépkocsiké.

A hibrid HDi modellekbe a legújabb generációs “Stop & Start”-rendszerrel kiegészített, részecskeszűrös 1.6 HDi motort építik be. Ezt elektromos motorral, áramátalakítóval, nagyteljesítményű akkumulátorral és egy új vezérlő elektronikával egészítették ki. Mindezek mellé robotizált manuális váltó jár.

A “Stop & Start”-rendszer segítségével akkor is használhatóak a kocsik, ha a nagyteljesítményű akkumulátorok teljesen lemerültek, ilyenkor hagyományos dízel autóként működnek. A rendszer lassításkor visszanyeri a mozgásból származó energiát, míg 50 km/óránál alacsonyabb sebességnél a “Zero Emission Vehicle”, azaz a teljesen elektromos üzemmód is használható. Ilyenkor a kocsi teljesen zajtalan és semmilyen káros anyagot nem bocsát ki. Autópályán, autóúton vagy hirtelen gyorsításnál az elektromos motor bekapcsolódik a hajtásba, amivel 35%-os többletteljesítmény érhető el.

2010-re várható a PSA dízel hibridek forgalmazása, de ez nagyban függ attól, hogy sikerül-e elérhetővé tenni őket a szélesebb vásárlóközönség részére. Ez csak akkor lehetséges, ha a hibrid dízel és egy hagyományos HDi modell között jelenleg fennálló árkülönbség a felére csökkenthető.