Ahogy korábban a 156 esetében, a 159-nél sem csináltak teherhordót a kombi modellből. A 159 SW a korábbiakhoz hasonlóan inkább ferdehátú, mert a csomagtartó mérete nem olyan lényeges szempont. Az autó formailag követi a limuzin sportosságát, hosszában pedig pontosan ugyanakkora (4660 mm).

A motorválasztékban nem szerepel az 1,8-as benzines (130 LE), az alapmotor itt az 1,9 JTS (160 LE) lesz, amit a 2,2 JTS (180 LE) és a 3,2 V6-os (260 LE) követ. A dízeleknél várhatóan az 1,9-es blokk 120 és 150 lóerős változatban is kapható lesz, de készül öthengeres 2,4-es JTDM (200 LE) motorral is az SW. Mindegyik motorhoz hatfokozatú nyomatékváltó kapcsolódik, egyes változatok pedig Selespeed automatával is kaphatók, ami szintén hatfokozatú. 12-féle színben és öt belső kialakítással készülnek a modellek.

A Spider esetében sem beszélhetünk új formatervről, a tervezők a Brerát használták alapnak a nyitott változat elkészítéséhez. A vonalvezetésnek jót tett, hogy a divat ellenére a Spider nem lett kupé-kabrió, hanem vászontetős roadster maradt. A karosszéria 1830 milliméter széles, 4396 mm hosszú és 1,367 méter magas.

Két motorral készül az új Spider, a 2.2 JTS és a 3.2 JTS erőforrásokkal. A hagyományőrzés sajnos a hajtásláncban nem folytatódik, hiszen ez a Spider is elsőkerék-hajtású, de a 260 lóerős motorhoz mindkét genfi újdonságnál autónál rendelhető lesz a Q4 összkerék-hajtás is. Az autókról többet majd a Genfi Autószalonon árul el a gyár.