A Genfi Autószalon tartják a Nissan Terranaut világpremierjét. A 4×4-es autót kifejezetten terepre szánják, kutatóknak és felfedezőknek ajánlják, akik a földgolyó legextrémebb helyeire szeretnének eljutni. Háromszemélyes utastérrel készült a tanulmányautó, amelyben a vezető mellett egy utas és egy kutató utazhat, akinek hátul számítógépes konzol, kommunikációs és elemző berendezés segíti a munkáját.

A kocsinak csak három ajtaja van, így a laboratóriumi rész is jobban elhelyezhető. Szemben a jobb oldali egyetlen ajtóval, a vezető oldalán van egy előre és egy hátranyíló ajtó is. Közöttük B-oszlop sincs, így a be- és kiszállás könnyebb.

19 colos defektmentes Goodyear gumiabroncsokon gördül a Terranaut, amik a közúton való használatkor hagyományosan “működnek”, de nehéz útviszonyok között, a belső levegőnyomás megváltoztatásával, erőteljes terep-abroncsokká alakíthatók.

A másik végletet képviseli az akkumulátoros hajtású Pivo városi koncepcióautó, amelyről a 2005-ös Tokiói Autókiállítás kapcsán mi is beszámoltunk. Ezt a tanulmányt a legzsúfoltabb városi környezetre tervezték. A hajtásához szükséges energiát a Nissan által kifejlesztett nagy teljesítményű, kisméretű lítium-ion akkumulátor szolgáltatja.

Magát a hajtást a Nissan saját gyártású, Super Motor elnevezésű villanymotorja végzi. Igazi mini a Pivo, teljes hossza mindössze 2700 mm, de a Pivo három személy kényelmes elhelyezésére alkalmas. A vezető elöl, középen ül, a kabin hátuljában pedig két utasnak van helye.