Szerencsések a magyar szurkolók, hiszen hazánkban rendkívül erős a ralimezőny és a pilóták jobbnál jobb autókkal próbálnak nyerni. Szinte az összes WRC-t láthattuk itthon, a hazai bajnokságban indult már Peugeot 206, Ford Escort, Ford Focus, Skoda Octavia, Hyundai Accent, Subaru Impreza. Az utóbbi években fejlesztett kocsik közül néhány még hiányzik a repertoárból, például a Citroën Xsara vagy a Peugeot 307, de ez a jövőben megváltozik.

A Spitzmüller Csaba – Kazár Miklós kettős a 2006-os idényben egy Peugeot 307 WRC-vel száll harcba az abszolút bajnoki címért. Az autó a jelenleg bérelhető modellek között a legjobbak között van. Tavaly Marcus Grönholm ezzel a kocsival nyerte meg a Finn Ralit. Az autót jelenleg a Peugeot Sport átépíti a 2006-os szabályoknak megfelelően, így nem lesz benne első és hátsó aktív differenciálmű és vízbefecskendezés sem.

“Szerettünk volna továbbra is együtt dolgozni az olasz Grifone csapattal és végül ők ajánlották a Peugeot 307 WRC-t. Az autót még nem tudtam kipróbálni, hiszen jelenleg a Peugeot Sportnál építik, de amint elkészül, tartunk Olaszországban egy tesztet. Szeretnénk az első futam előtt Magyarországon is tesztelni vele, hogy Egerben már egy olyan autóval állhassunk rajthoz, amit ismerünk.” – mondta Spitzmüller Csaba.

Navigátora, Kazár Miklós így beszélt az új helyzetről: “Nagyon sok segítséget kaptunk a Grifone csapattól, még két olasz partnert is találtak az autóra, amivel hozzájárultak a költségvetésünkhöz. A Monte-Carlo Ralin bemutattak minket a Peugeot Sport képviselőinek, azt mondták, hogy biztosak benne, ezzel az autóval bajnokok leszünk.”

Tavaly az év elején még kérdéses volt, hogy Peugeot 206, vagy Toyota Corolla WRC-vel menjenek-e. Akkor a Grifone vezetői rábeszélték őket a Corollára, mondván a “tanulóévben” ez az autó is elég lesz. Ám Spitzmüllerék első WRC-s évükben rögtön a harmadik helyen végeztek a bajnokságban, és két versenyt meg is nyertek. Most, hogy egy igazán csúcs autóval vágnak neki a futamoknak, a bajnoki címre is nagyobb az esélyük.