Sportosabb lett a 2006-ra megújult SEAT Ibiza külseje. A sportos FR és a gyengébb modellek első lökhárítója is nagy légbeömlő nyílásokat és méhsejtmintás rácsozást kap. A részben kézi munkával készülő Cupra modell továbbra is elkülönül a többi változattól. A 100 lóerős, vagy annál erősebb motorral készülő Ibizák látványos kipufogóvéggel gazdagodnak, ezeknél az autóknál az első lámpaburák is eltérőek.

Hátul az egyszerűbb változatok továbbra is piros-, míg a sportmodellek sötét betétes lámpát kapnak, ami alatt a SEAT felirat a csomagtartó alján középre került. Az FR modell hátsó lökhárítója is a sportos vonalat követi. 15 colos felniket és 195/55 gumikat kap már az 1,2-es változat is, a Sport felszereltségű modellek viszont 16 colos könnyűfém kerékkel érkeznek. Az FR és Cupra kiviteleket 17-es keréktárcsákkal látják el.

Az utastérben a műszerfalat és az ajtópaneleket dolgozták át, ezek a 2006-os évtől jobb minőségű anyagból készülnek. A középkonzol és a szellőzőrostélyok egy része ezüst fényezést is kap. Az új kormány és váltógomb a SEAT Altea, Leon, Toledo trióból lehet ismerős. Az FR és Cupra modelleket sportülés, bőrborítású kormány és váltógomb teszi még egyedibbé.

A motorpaletta nem változik, továbbra is 11 erőforrás közül választhatnak a vevők. Az alapmotor az 1.2-es 64 lóerővel, amit az 1.4-es követ 75 illetve 100 lóerős teljesítménnyel. Az FR 1,8 literes turbómotorja 150, a Cupráé 180 lóerőt tud. Utóbbi változatok dízelmotorral is kaphatók, az FR-ben 130, a Cuprában 160 lóerős az 1.9 TDI motor. Ez a blokk 100 lovas teljesítménnyel is elérhető az Ibiza modellekhez. A dízelpalettát az 1.4-es öngyulladós teszi teljessé 70 illetve 80 lóerős teljesítménnyel. A két legerősebb dízelmotorhoz hatfokozatú manuális váltó jár, a többihez ötfokozatú kapcsolódik.

Az autók jellegéhez illően a karosszéria és a kormányzás is eltérő a különböző modellekben. Külön beállítást kapnak a Reference és Stylance változatok, egy másikat a Sport és FR modellek. A Cuprákat a maximális vezetési élményre lövik be. Minden modellben széria az ABS, amihez 100 lóerő felett kipörgésgátló (TCS) is jár, a Cupra a menetstabilizáló elektronikát (ESP) is szériában kapja. Felárért az ESP és a TCS bármelyik modellbe rendelhető.