Tavaly ősztől rendelhető a hetes BMW-hez az infravörös kamera, amely most két kisebb sorozathoz is elérhetővé válik. 2006 márciusától nemcsak a zászlóshajót választók vezethetnek éjszaka biztonságosabban, de az ötös és hatos modellt rendelők is kérhetik ezt az extrát.

A hőkamera már jóval a fényszóró hatótávolságán kívül láthatóvá teszi a környezetet, hatótávolsága 300 méter. Ezzel 100 km/órás sebességnél öt másodperccel több ideje van a vezetőnek a cselekvésre. A vezető az aktív infrakamera képét a központi kijelzőn jelenítheti meg, amelyen a környezethez képest melegebb emberek és állatok hőképe feltűnően jelenik meg. Az éjjellátó berendezéssel együtt az automatikus fényszórókapcsolót is megkapják a vevők, amely az aktiválás után önműködően vált a tompított és a távolsági fényszóró között. Németországban 1850 eurót, azaz közel félmillió forintnak megfelelő összeget kérnek az éjjellátó rendszerért.

Elsőként a Cadillac szerelt sorozatgyártású modellbe éjjellátó készüléket, ám a siker akkor elmaradt, a vevők nem rajongtak a katonai technológiáért. Mostanra a Mercedes és a BMW is ellátta ezzel a rendszerrel luxusautóit.