Az SL 500 új motorja egy friss fejlesztésű, 388 lóerős, 5,5 literes V8-as, amely 5,4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az autót. Ez 0,8 másodperccel jobb eredmény, mint az elődé. Szintén új az SL 350-es V6-osa is, ez 272 lóerőt teljesít, 10,3 literes gyári átlagfogyasztás mellett. A csúcsmodell, az SL 600 V12-es, biturbós motorja 517 lóerőt szabadít a kerekekre, a 0-100-as sprintet pedig 4,5 másodperc alatt letudja.

Mind a három motor új fejlesztésű kipufogórendszert kapott, a megnövelt motorteljesítményhez igazították a fékek teljesítményét is. A V6-os és V8-as motorokhoz pedig a hétsebességes 7G-TRONIC automatikus váltót kínálja a gyár. Extraként rendelhető ennek a váltónak a sportváltozata is, amely 30 százalékkal fürgébb váltást tesz lehetővé és a Forma-1-ben használt váltókhoz hasonlóan a kormányról vezérelhető.

Kívülről a lökhárító három nagy légbeömlője, a megváltozott hűtőrács, a hangsúlyosabb “V” forma árulkodik az újításról. Hátul új tervezésű, vízszintesen osztott, átlátszó burájú lámpák emelik ki az autó férfias formáját. A kétüléses sportkocsi belsejében csak finom változtatásokra volt szükség. Puhább, új színösszeállítású bőr feszül az üléseken, Mercedes feliratú fém küszöb és alumínium betétek teszik még csinosabbá a belső teret.

A keménytetőből extraként üveg kivitelű is választható, lehajtása mindössze tizenhat másodpercet igényel. Az új SL február végén, a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be hivatalosan. A Mercedes SL 1954-es bemutató óta kategóriájának legkedveltebb típusa.