Az első hivatalos fotó és információk után újabb adatokat tettek közzé a Chevrolet új szabadidőautójáról, a Captiváról. A 4639 milliméter hosszú jármű nem csak öt, de hétüléses kivitelben is készül majd.

A júniustól megjelenő kocsihoz 2,0 literes 150 lóerős dízelmotor is kapható lesz, amivel 8,1 liter a gyári átlagfogyasztás. Emellett lesz egy 2.4-es motor 142 lóerővel. Ennél a motornál 10,8 literes fogyasztást ígér a gyár. A csúcsmodellben 3.2 V6 erőforrás lesz 225 lóerővel, a motor nyomatéka 302 Nm 3500-as percenkénti fordulatszámon.

Nem csak a dízelmotorok terén lesz újító a Chevrolet európai részlegében a Captiva, de ebben lesz először ESP is. A menetstabilizáló hidraulikus fékrásegítést végez, segíti a hegymeneti elindulást, valamint a borulásgátlásban is szerepet játszik.

Első- és négykerékhajtású erőátvitellel kerülnek forgalomba a modellek. Utóbbinál aktív összkerékhajtási rendszert alkalmaznak, ami a menetviszonyok függvényében szükség esetén egy elektronikusan szabályozott elektromágneses tengelykapcsolón keresztül kapcsolja be a hajtásba a hátsó tengelyt, így biztosítva a maximális tapadást.

A felfüggesztés elöl McPherson tagból, hátul független négylengőkaros konstrukcióból áll. Minden modell alapkivitelben belső hűtésű féktárcsát kap minden kerékhez. A négyhengeres változatok 215/70 R 16 gumiabroncsokkal, míg a V6-os 7.0J x 17 méretű tárcsákra szerelt 235/60 R 17 abroncsokon gurul.

“A Chevrolet továbbra is jelentős tempóban növekszik Európában” – nyilatkozta Wayne Brannon, a Chevrolet Europe új vezérigazgatója. “2005-ben valamivel több mint 240 000 gépkocsit adtunk el Európában, 26 százalékkal többet, mint 2004-ben, így az előző évet ismét értékesítési rekorddal zártuk. Egyfelől a Captiva révén egy újabb, növekvő járműkategória nyílik meg előttünk, másfelől az idei évben további új termékeket is piacra bocsátunk, legfőképpen pedig bevezetjük új dízelmotorjainkat, így minden adott ahhoz, hogy hasonló ütemben folytassuk a növekedést.”