2006 márciusától a Fiat a Tata Motors kereskedőhálózatát felhasználva árulja majd autóit Indiában, és a jövőben még szorosabbra fűzi az együttműködést a két autógyártó. “Ez egy mérföldkő indiai jövőnk szempontjából” – mondta a Fiat vezetője, Sergio Marchionne múlt hét végén a nyolcadik Indiai Autókiállításon Delhiben. Marchionne hozzátette: “Bízom benne, hogy a Tatával a fejlesztés, a gyártás és az értékesítés területén meglévő együttműködésünket tovább tudjuk bővíteni.”

Ratan Tata, az azonos nevű gyár vezetője így vélekedett az üzletről: “Úgy véljük, hogy ezt a jövőben további stratégiai szövetségek követik majd a két vállalat között más piacokon is.” A Fiat gépkocsik forgalomba helyezése Indiában csak az első lépés az összefogásban, amiről még tavaly szeptemberben írtak alá szándéknyilatkozatot a két cég vezetői, tudta meg a dpa. Az együttműködés része, hogy a Tata kereskedők a Fiat logóját is kitehetik a szalonokban.

Nem véletlen a külföldi cégek érdeklődése az indiai piac iránt, hiszen az a kinaihoz hasonlóan nagyon gyorsan fejlődik. 1998-óta megduplázódtak az autóeladások és szakértők szerint 2010-re ez a szám ismét a kétszeresére nő. A Tatánál nem a személygépkocsi-gyártás az elsődleges, a cég ugyanis a világ hatodik legnagyobb közép és nehéz haszongépjármű gyártója. De a járműgyártás is csak egy szelete a Tata csoportnak, mert a cég kommunikációval, hotelekkel és vegyszerekkel is foglalkozik.