Úgy tűnik, egyfelé jár a formatervezők agya, hiszen az új Ford Transit, a megújult Volkswagen LT-hez és a Mercedes Sprinter-hez hasonló külsővel jelentkezik. Az eddigi vízszintes lámpák helyett függőleges fényszórók lesznek, de sokkal hangsúlyosabb lett a hűtőmaszk is. Erre pedig felkerült az európai Ford eddigi legnagyobb jelvénye, amely immár 23,5 centiméteres. Új színek, felnik és dísztárcsák kaphatók a kocsihoz.

A tervezők a vevői visszajelzések alapján dolgozták át a kisteherautót, amelyből 40 év alatt több mint ötmillió fogyott világszerte. Ezeknek az észrevételeknek megfelelően a hangsúly a személyautósabb komforton és a nagyobb vezetési élményen volt, módosították a felfüggesztést is a jobb kormányozhatóság érdekében. Emellett sikerült a zaj-vibráció-keménység hármasra vonatkozó értéket 20 százalékkal csökkenteni. NVH (Noise, Vibration and Harshness)

Belül egyértelmű minőségi javulás történt az elődhöz képest, a műszerfal személyautókban is megállná a helyét, sőt talán még azokénál is jobb, hiszen itt a látvány helyett a funkció az elsődleges. Rengeteg pakolóhelyet alakítottak ki, amire a dolgozónak szüksége lehet, a pohártartók mellett flakon tárolókat is kapott a Transit. Egyes elemek egyenesen személyautókból érkeznek, pl. a bőrborítású kormány, amiről a rádiót is lehet vezérelni. Nem hiányoznak olyan extrák sem, mint a fedélzeti számítógép, a tempomat vagy a navigációs rendszer, de bőrborítású ülések is rendelhetők. A kényelem szempontjából talán legfontosabb változás, hogy a Transitban is a műszerfalra került a sebességváltó karja, így nem csak közelebb esik a vezető kezéhez, de az utasfülke is átjárható.

Hat dízel és benzinmotorral készül az új Tarnsit. Az öngyulladós változatok a PSA-val közösen fejlesztett 2.2 és 2.4 literes Duratorq TDCi motorok közül kerülnek ki, amelyek öt és hatfokozatú váltóval is készülnek. Mindegyik dízelmotor teljesíti az Euro IV-es emissziós normát.

Ahogy korábban, most is rengeteg, összesen 60 különböző változatban készül majd a Transit, rövid, közép és hosszú tengelytávval, amihez háromféle kabinmagasság választható. A platós változatok, szimpla és duplafülkés kivitelben, a buszok pedig alacsony és közepes magassággal is forgalomba kerülnek. A vevők kérésére a jövőben alacsonytetős, közepes tengelytávú kivitel is készül, ebben a három sor ülés mögött marad hely a csomagoknak is.

Továbbra is lesz front és hátsókerék-hajtású modell is a kínálatban. A modelleknél a biztonságról nem csak blokkolásgátló, de elektronikus fékerőelosztó, kipörgésgátló és menetstabilizáló-rendszer is gondoskodik. A vezető oldali légzsák szériában kerül a modellekbe, az utasoldali első, valamint az oldalsó, fej és mellkas légzsákok felárért rendelhetőek. Az áru és az értékek biztonságáról programozható központizár gondoskodik. A vevők hatféle beállítást választhatnak, hogy melyik ajtó nyíljon ki egyes gombok megnyomásakor és melyik maradjon zárva.