A Dakar szervezői – tekintettel az írástudatlanokra – képes füzeteket osztottak szét a lakosság között, amelyben az autósport veszélyeire hívják fel a figyelmet: hova ne álljanak, mire figyeljenek. De hiába minden, a legtöbbeknek ez az év nagy eseménye, amikor a mezőny megérkezik. A gyerekek sajnos túl könnyelműek az ismeretlennel. A pénteki baleset után a szombati szakaszon újra egy gyermek vesztette életét. A 12 éves fiút Tambacounda és Dakar között a 200. kilométernél egy szervizkamion halálra gázolta. Az esetet a helyi rendőrség vizsgálja. A fiú a 2006-os Dakar harmadik áldozata.

A 28. Dakar Rali 14. szombati szakaszán 634 kilométeres úton jutottak el a még versenyben lévők Tambacounda-ból Dakarba, ebből 254 kilométer volt a szelektív szakasz hossza. A szenegáli pálya még nem a levezetésről szólt, elég hosszú volt ahhoz, hogy helyezések dőlhessenek el. A navigátoroknak ezúttal is akadt feladatuk bőven, a pályát trükkösre írták ki.

Sokan eltévedtek a mai szakaszon, közöttük volt az összetettben élen álló Luc Alphand (Mitsubishi), de az őt üldöző Giniel de Villiers és Carlos Sainz is elkövette ugyanazt a hibát. Ez meg is látszott az időkön, Villiers 10,5, Alphand közel 15 perccel lassabb volt, mint az első autó, így továbbra is utóbbi vezet az összetettben.

A leggyorsabb ezúttal Guerlain Chicherit (BMW) volt, aki szerényen minden esetben a navigátorát dicséri meg egy-egy jó eredményért. 2 óra 36 perc alatt teljesítette a távot a csapat, akik tavaly a legjobb privát résztvevői voltak a sivatagi versenynek. Az extrém síelés korábbi világbajnokát a magyar ralikedvelők is ismerhetik, hiszen az idei Fehérvár Ralin is rajthoz állt, hogy felkészüljön a világbajnokság görög és ciprusi futamaira. Autóját Bútor Robiéhoz hasonlóan a P.H. Sport készíti fel. A BMW azonban nem csak az ő sikerüknek örülhet, hiszen a második helyen is a bajor gyártó autója zárt Alfie Cox irányításával, 3 perces hátránnyal. Marc Miller volt a legjobb gyári pilóta, a Volkswagen versenyzője öt perces lemaradással szerezte meg a harmadik helyet.

A Szalay Balázs – Bunkoczi László páros mindössze 39 perccel volt lassabb a leggyorsabbnál, amivel a 29. helyet szerezték meg ma. Pedig reggel elég kalandosan indult a verseny. Szalay sisakját kilopták a versenyautóból, anélkül pedig nem indulhattak útnak. Három perccel a rajt előtt navigátora az egyik szervizkamionból szerzett egyet. Sőt a szakaszon is akadtak gondjaik: “Az első száz kilométeren csak autósokat előztünk, ami viszonylag könnyen ment, mert lassúbbak voltak, ám a Kamazzal nem tudtunk mit kezdeni. Száz kilométert adtam magamnak arra, hogy megelőzzem, ám az egyik kísérletemnél derékba törtünk egy fát és majdnem az árokba borultunk, úgyhogy ezután feladtam a próbálkozást. Annyira közel mentem hozzá, hogy ne poroljon az orrom előtt, és hűségesen követtem.” – mondta Szalay.

Az összetett verseny állása – Autók:

1. ALPHAND / PICARD MITSUBISHI 53:47:32
2. DE VILLIERS / THORNER VOLKSWAGEN +00:17:53
3. ROMA / MAGNE MITSUBISHI +01:50:38
4. PETERHANSEL / COTTRET MITSUBISHI +03:20:24
5. MILLER / VON ZITZEWITZ VOLKSWAGEN +03:23:25
6. SCHLESSER / BORSOTTO SCHLESSER-FORD +04:09:23
7. SOUSA / LURQUIN NISSAN +05:40:11
8. SABY / PERIN VOLKSWAGEN +08:14:45
9. CHICHERIT / BAUMEL BMW +08:25:13

28. SZALAY / BUNKOCZI OPEL +30:44:16

A navigáció döntött a motorosoknál is a mai szakasz eredményeiről, sokan választottak rossz irányt. Cyril Despres (KTM) először az első időellenőrző után harminc kilométerrel tévedt el, mintegy húsz percet veszítve, majd 20 perccel később megismételte hibáját. A címvédő francia 42 perc hátrányt gyűjtött be, és csak 43. lett a szombati gyorsaságin. Ezzel pedig könnyed motorozássá tette az utolsó szakaszt az összetettben immár nagy fölénnyel vezető, ma hibátlanul teljesítő Marc Coma-nak (KTM). A spanyol 33 másodperccel lett második az idén első szakaszgyőzelmét szerző David Fretigné mögött, aki kétkerék-hajtású Yamahával indul. A francia volt az egyetlen idén, aki nem KTM-mel tudott szakaszt nyerni, ő tavaly háromszor örülhetett. Guell Farres (KTM) lett a harmadik a 14. szakaszon, 17 perc hátránnyal.

Varga Ákos (KTM) fantasztikusan teljesített a Dakar szombati szakaszán, a közel száz még versenyben lévő közül a nyolcadik helyet szerezte meg. A magyar motoros hátránya 27 perc volt. “A szakasz 160. kilométerénél két egymást követő jel ugyanaz volt az itinerben, ezt nézhették el a többiek. Láttam a jobbra vezető nyomokat, de azt is láttam a roadbookban, hogy nem arra kell menni. A saját fejem után mentem, és akkor jöttem rá, hogy jól döntöttem, amikor észrevettem, hogy a top pilóták jönnek a hátam mögött. Ez új erőt adott – még szerencse, hogy az egyes időellenőrzőnél bevettem egy fájdalomcsillapítót, mert így nem fájt a sérült kezem – összeszedtem magam, és húztam a gázt, ahogyan csak tudtam. ” – mondta Varga a célban.

Az összetett verseny állása – Motorok:

1. COMA KTM 55:27:17
2. DESPRES KTM +01:13:29
3. SALA KTM +02:29:48
4. BLAIS KTM +02:36:18

60. VARGA KTM +28:50:26

A 14. szakaszon Firdaus Kabirov (Kamaz) hajtott a leggyorsabban a kamionosok mezőnyében. Az orosz három perccel előzte meg a holland Hans Stacey-t (MAN) és valamivel több, mint négy perccel volt gyorsabb a Tatrával versenyző Andre De Azevedo-nál.

A magyar versenyzők közül ezúttal a Szobi – Éder – Jobbágy (MAN) hármas volt a gyorsabb, ők 1 óra 41 perc hátránnyal 28-ként zárták a szakaszt. Jobbágy Ákos: “A mai napon minden nagyon jól ment, Balázs kiválóan és hiba nélkül vezetett, a gyorsasági tele volt ugratókkal, amit nagyon élveztünk. Egyetlen apró technikai problémánk volt, az elhagyott fülketartó csavarok pótlása miatt kellet fél órát szereléssel töltenünk.” – mesélte Jobbágy.

Velük szemben a Darázs – Szalai – Rack trió több mint három órát kapott az elsőtől és 32. lett, a kamion hátuljával voltak gondjai a versenyzőknek, de sikerült elérniük a célt.

Az összetett verseny állása – Kamionok:

1. CHAGIN / YAKUBOV / SAVOSTIN KAMAZ 71:22:16
2. STACEY / GOTLIB / DER KINDEREN MAN +02:21:09
3. KABIROV / BELYAEV / MOKEEV KAMAZ +03:05:52

16. DARÁZSI / SZALAI / RACK MAN +30:08:46 (Büntetés: 00:30:00)
22. SZOBI / ÉDER / JOBBÁGY (HON) MAN +49:00:14 (Büntetés: 02:00:00)

A Dakar szervezői bejelentették, hogy az utóbbi két napban történt balesetek miatt az utolsó szakaszon nem mérik az időket, így a résztvevők csak végiggurulnak az utolsó 110 kilométeren. Ez azt jelenti, hogy a jelen állás tekinthető végeredménynek, ha mindenki célba tud érni.