Fuji Heavy Industries Ltd., azaz Fuji Nehézipari Kft. Nem sokat mond, főleg így lefordítva. Akkor legyen Subaru. Az autórajongók ebből rögtön tudják, hogy állandó összkerék-hajtású, boxermotoros autóról van szó. És az is egyértelmű, hogy ha Subaru, akkor szó sem lehet dízelről.

Viszont ezt a békát Európában csak az autóvásárlók nagyon kis része nyeli le. A Subaru ráadásul világszerte erőteljes növekedést tervez 2010-ig, ami dízelmotor nélkül Európában biztosan nem megy. Ezt a gyár is tudja, tehát közeleg a dízelmotoros Subaruk bemutatása.

A Subaru kétféle dízelt is kifejlesztett, mindkettő boxermotoros. A kisebbik egy 2,2 literes négyhengeres. Ez az a változat, amely a legtöbb modellhez választható lesz, így a Legacy mellett valószínűleg a következő Imprezához is.

Az öblösebb hengerűrtartalmú dízel hathengeres lesz és a nagyobb Subaru modellek közül várhatóan a B9 Tribecába is bekerül. A dízelmotoros Subaruk piaci bevezetéséről annyit tudunk, hogy megjelenésük a jövő év végéig valószínű.

Újdonságból addig sem lesz hiány. A Subaru nemrég alaposan megnövelte a Legacy 2.0 teljesítményét. Az új motor 6800-as fordulaton 165 lóerős az eddigi 138 helyett. Ugyanezzel a motorral javult a kétliteres Impreza súly/teljesítmény aránya is. A motor itt 160 lóerős. Az új boxer megjelenésével párhuzamosan az Impreza modellfrissítésben is részesült a 2006-os modellévre.

Komoly változás történt az Impreza sorozat csúcsán is. A WRX és a WRX STi (Subaru Tecnica International) sportmodell eddig kétliteres turbómotorját 2,5 literesre cserélte a sportrészleg. Ez több nyomatékot (392 Nm), több lóerőt (280 LE) és jobb menetteljesítményeket jelent. Kívülről a többi Imprezával közös új orr-rész mellett főként a hátsó szélvédő feletti apró szárnyról ismerhető fel, amely a hátsó légterelőre vezeti a levegőt.