Detroitban bemutatták a Chrysler első, saját néven gyártott szabadidőautóját. A DaimlerChrysler csoport már számos SUV-ot gyártott, különböző márkanevei alatt, így minden bizonnyal nem jelentett számára nagy problémát az Aspen névre keresztelt óriás elkészítése.

Az autó elejébe épített 5.7 literes V8-as Hemi motor, a gazdaságosabb üzem érdekében képes akár a hengerek felét is lekapcsolni és csak akkor indítja őket újra, ha valóban szükség van a motor óriási, 335 lóerős teljesítményére.

Alapváltozatában a 4.7 literes, 235 lovas erőforrás jár az autóhoz, természetesen nyolchengeres V motor formájában. Mindkét változathoz ötsebességes automatikus sebességváltó kapcsolódik, ami a motor erejét mind a négy kerékhez továbbítja.

Műszerfalán a nagyméretű sebességmérő foglalja el a központi helyet, de a körülötte lévő kisebb, fehér számlapos műszerek is könnyen olvashatóak.

Belső terében, három üléssor található, ez akár nyolc felnőttnek is elegendő. Fűthető ülésből nem csak az első, hanem a második sorba is jutott, ezen felül a hátul ülők, a tetőből lehajtható monitoron akár filmet is nézhetnek. A jármű mindhárom üléssorát ellátták oldallégzsákokkal, amelyek felboruláskor a normálisnál jóval tovább maradhatnak felfúvódva.

Ülésekhez lehet választani kétszínű borborítást, bőr és szarvasbőr keverékét, illetve speciális, könnyen tisztítható, színtartó szövetet is, ami antibakteriális tulajdonsága miatt nem lesz kellemetlen szagú.

Középkonzoljába még invertert is szereltek, így az amerikai szabvány 115 voltos hálózati feszültséggel működő elektromos berendezések is használhatók utazás közben. Az autó hátulja praktikusan variálható, a rakodást a távirányítóval nyitható hátsó ajtó is megkönnyíti. Csomagtere osztályának egyik legnagyobb rakterét kínálja, lehajtott harmadik üléssorral kis híján két köbméternyi hellyel gazdálkodhatunk.

Méreteihez képest könnyen irányítható a szabadidőautó, 20 colos kerekeken gördülve a fordulóköre mindössze 12 méteres.