Második napját töltötte Maliban a 28. Dakar Rali mezőnye, Kayes-ből-Bamako-ba kellett eljutni a még versenyben lévő résztvevőknek. A korábbi napokkal szemben, a 11. szakaszon a gyorsasági rész volt a rövidebb, azaz a 705 kilométeres teljes távból 231 kilométer volt a mért szakasz hossza. Könnyebb azonban nem lett a verseny, ugyanis ezen az erdős, szavannás részen talán még könnyebben eltévedhetnek a résztvevők, a sok-sok egymást keresztező földúton. Ezért azok lehettek eredményesek, akik a legjobban ráéreztek az itinerkészítők gondolataira.

Nem törődött bele a Volkswagen a Mitsubishik utóbbi napokban mutatott fölényébe és ma megpróbálták, a győzelemre legnagyobb eséllyel pályázó versenyzőjüket, Giniel de Villierst helyzetbe hozni. Marc Miller (VW), a csapatutasításnak megfelelően, miután elrajtolt, megvárta Villierst és egymást segítve autóztak tovább. Az eredmény nem is maradt el, Villiers autózott a leggyorsabban a 11. szakaszon, 3 óra 7 perc 1 másodperc alatt teljesítette a távot. Ez volt a dél-afrikai versenyző első szakaszgyőzelme a VW színeiben, ám továbbra is jelentős a lemaradása.

Jó napot zárt a Volkswagen, hiszen a második helyen is az ő autójuk, a Bruno Saby által vezetett Touareg futott be, hátránya öt és fél perc volt. A nap nyertese Luc Alphand (Mitsubishi) volt, aki 15 perccel tudta csökkenteni lemaradását az éllovas Stéphane Peterhansellel szemben, aki ma csak 11. lett 20 perc hátránnyal. A címvédő eltévedt egy helyen, emiatt négy kilométert rossz irányba haladt, miután visszatért a helyes útra, Carlos Sousa kocsija mögött tudott csak haladni. Hiába használta a dudát, 120 kilométeren keresztül nem tudta megelőzni.

Legtapasztaltabb, nyolcadik Dakarján résztvevő Szalay Balázs 2 óra 13 perces hátránnyal érte el a szakasz célját. Az ezzel elért 55. helyével az összetettben a tegnapihoz képest egy hellyel hátrébb került. Szalayék kétszer kicsit eltévedtek, ám ennél nagyobb probléma volt a szakasz 110. kilométerénél, ott technikai okok miatt kellett vesztegelnie. “Egyszer csak elkezdtek furcsa hangok jönni a motorháztető alól, úgyhogy kénytelenek voltunk megállni. Kiderült, hogy leszakadt a karter, ami szétvert maga körül mindent, úgyhogy nem volt más választásunk, megvártuk a versenykamiont. Zsoltiék megjavították a kocsit, ezután azonban természetesen már óvatosan mentünk tovább.” – mesélte a pilóta.

Tegnap hírt adtunk arról, hogy kiesett a Liszi-Tóth páros. Mostanra viszont már újabb körülmények kerültek napvilágra. A csapat eleinte várta Lisziéket, de miután nem érkeztek meg kedd reggelre sem, sőt napközben sem, ezért a keresésükre indultak délután. Éjfélre a pályán visszafelé haladva a GPS koordináták alapján 4 kilométerre sikerült megközelíteni Lisziék vélt helyét, de viharba kerültek és csak reggel tudták folytatni a keresését. Ám egyelőre nem tudni arról, hogy megtalálták volna a versenyzőket, mert továbbra sincs hír róluk.

Az összetett verseny állása – Autók:

1. PETERHANSEL / COTTRET MITSUBISHI 41:37:57
2. ALPHAND / PICARD MITSUBISHI +00:25:09
3. DE VILLIERS / THORNER VOLKSWAGEN +00:42:19
4. ROMA / MAGNE MITSUBISHI +01:37:51
5. MILLER / VON ZITZEWITZ VOLKSWAGEN +03:18:06
6. SCHLESSER / BORSOTTO SCHLESSER-FORD +03:57:54
7. SOUSA / LURQUIN NISSAN +05:05:17
8. SABY / PERIN VOLKSWAGEN +08:20:05

37. SZALAY / BUNKOCZI OPEL 27:08:15

Hasonlóan az autósokhoz, a motorosoknál is afrikai versenyző bizonyult a leggyorsabbnak az utóbbi szakaszon. Alain Duclosnak (KTM), a Maliból származó francia pilótának 3 óra 16 perc 40 másodperc kellett a szakasz legyőzéséhez. Fantasztikus siker ez, hiszen a versenyző amatőr, nem segíti gyári csapat. Őt másfél perc hátránnyal követte az összetettben vezető Marc Coma (KTM), és közel hét perc lemaradással az amatőr Jonah Street (KTM). A címvédő Cyril Despres csak kilencedik lett, 12 perccel maradt el Comától.

Varga Ákos ma 45-ként zárt, egy óra kilenc perc hátránnyal érkezett a célba. A pilóta egy kisebb eséstől eltekintve simán teljesítette a távot. “Megelőzött egy autó, a porában semmit sem láttam, ezért telibe találtam egy kőrakást. Nem készültem fel az esésre, úgyhogy amikor a motor átdobott magán, éppen fejtetőre estem. Szerencsére maximum 15 km/órás sebességgel mentem, úgyhogy nem volt nagy az esés, de azért nem esett jól. A sisakom külső héja megrepedt, de a fejemnek semmi baja. A tüdőmet viszont nem szívesen nézném meg most belülről – szerintem ennyi belélegzett por után úgy nézhet ki, mintha száz éve dohányoznék.” – mondta Varga.

Az összetett verseny állása – Motorok:

1. COMA KTM 42:07:22
2. DESPRES KTM +00:34:24
3. SALA KTM + 01:07:01
4. ULLEVALSETER KTM +01:41:16

71. VARGA KTM +25:32:00

A Szobi – Éder – Jobbágy hármas, ma utolsóként zárta a szakaszt a kamionosok között. Nem önmaguktól voltak ilyen lassúak, hanem segítettek egy bajbajutott társukon. A Volkswagen csapat egyik szervizkamionja ugyanis felborult egy szűk részen és ők is segédkeztek a mentésnél. Ám a felborult kamion megrongálta az utat a, így a szervezők elterelték a többi versenyzőt másfelé.

Sajnos újabb magyar csapat is kiesett ezen a gyorsaságin, azaz még előtte. Annak ellenére, hogy egész éjszakán át szerelte a csapat a Szaller – Laklóth – Csitári trió kamionját, nem sikerült versenyképes állapotba hozni. Ezzel számukra is befejeződött a Dakar Rali, csakúgy mint csapattársaik a Palik-Darázsi és a Kis – Czeglédi párosoknak korábban.

Gond nélkül hajtott viszont a Darázsi – Szalai – Rack csapat. Az előző napi kormányösszekötő elhajlásból tanulva ma óvatosabban közlekedtek, egyszer álltak meg, amikor Szalay Balázséknak segítettek. 14-ek lettek, egy órával voltak lassabbak, mint az első, aki ezúttal Hans Stacey volt, aki 4 óra 20 perc alatt teljesítette a távot, 6 illetve 11 perccel megelőzve Andrea de Azevedot és Vladimir Chagint.

Az összetett verseny állása – Kamionok:

1. CHAGIN / YAKUBOV / SAVOSTIN KAMAZ 55:21:11
2. STACEY / GOTLIB / DER KINDEREN MAN +03:19:34
3. KABIROV / BELYAEV / MOKEEV KAMAZ +03:41:34

17. DARAZSI / SZALAI / RACK MAN +21:08:00 (Büntetés:00:30:00)
27. SZOBI / ÉDER / JOBBÁGY MAN +38:21:26 (Büntetés: 01:00:00)