Alapként a Chrysler-csoport LX platformja szolgált, amelyre a 300/Charger/Magnum hármas is épül. Tervezés közben a dizájnerek minden bizonnyal egy 1970-es modellt láttak maguk előtt, hiszen az elkészült autó, erősen emlékeztet a 36 évvel ezelőtti változatra.

Korábban már jól bevált receptet követtek Dodge-nál, felvázoltak pár olyan fontos alapelvet, mint “rengeteg lóerő, jellegzetes vonalak, agresszív hűtőrács, hangsúlyos szín”, és ezek alapján alakították ki a Challengert.

Természetesen a mérnökök nagyobbra, szélesebbre és erősebbre tervezték az unokát. Tengelytávja majdnem három, hossza pedig kicsit több, mint öt méter. A mélyen ülő, két pár első fényszóró környékén, valamint a hátsó lámpáknál szénszálas anyagokat is alkalmaztak.

A Dodge Challenger elejében V8-as, Hemi blokk foglal helyet. 425 lóerős teljesítményével könnyedén gyorsítja 4,5 másodperc alatt 100 km/órás sebességre az autót. A további gyorsulást, 280 km/órás csúcssebességnél a tekintélyes légellenállás akadályozza meg. Sebességváltója a Camaro Concept-hez hasonlóan hatsebességes, manuálisan kapcsolható. A pisztolymarkolathoz emlékeztető váltóval a gyár szintén a múltba tekint vissza, a 70-es években már alkalmaztak hasonlót.

Előre 20, hátra 21 colos, ötküllős könnyűfém kerekek kerültek az autóra. Fékteljesítménye is javult az eredeti modellhez képest, az izomautó 100-as tempóról 40 méter alatt képes megállni.

A belső tér kialakítását is a 70-es Challenger modell inspirálta, bár a régi, lapos párnák helyett nagyobb oldaltartást adó ülések kerültek bele.

A koncepcióautó átdolgozott, szériagyártásra érett változatot 2008 körül kerülhet a Dodge kereskedésekbe. Motorválasztéka várhatóan a V6-os, 3.5 literes, 250 lóerős változattól a 425 lóerős 6.1-es Hemi-ig terjedhet majd.