Ezen a napon a motorosok nem versenyeztek, a rendezők ezzel szerettek volna megemlékezni a kilencedik szakaszon elhunyt Andy Caldecott -ról. A résztvevők pedig egy perces néma csenddel adóztak reggel az ausztrál pilóta emlékének, majd motorra pattantak és versenyen kívül elmotoroztak a 300 kilométerrel arrébb kijelölt következő táborig.

Az autósok és kamionosok számára ugyanolyan nehéz volt ez a nap, mint a korábbiak. Kiffa-ból Kayes-be kellett eljutniuk a versenyzőknek, a 333 kilométer hosszú úton. A gyorsasági hossza a korábbi 500-asok után most “csak” 283 kilométer volt. Kanyargós, technikás, ugyanakkor gyors szakaszt jelöltek ki a rendezők, immár újra találkoznak sűrűbb növényzettel a résztvevők, ahogy közelednek Malihoz.

Carlos Sainz (VW) volt a leggyorsabb az autósok között, 3 óra 28 perc 34 másodperc alatt teljesítve a szakaszt, ami a negyedik részsiker az első Dakarján. Ám ezzel nem sok vizet zavart a spanyol versenyző, hiszen lemaradása, több mint 10 óra. Sainz nem is feledkezett meg a szerelőkről: “Ezzel a szakaszgyőzelemmel szeretném megköszöni a szerelők munkáját, akik este rendbe kapták az autó motorját, miután az a tegnapi gyorsaságin “megfőtt”.”

Az összetettben vezető Stephane Peterhansel (Mitsubishi) szinte tökéletes napot zárt (harmadik lett + 4 perc), akik veszélyeztethetnék elsőségét, mind mögötte végeztek, hiába indult ő elsőként. Az összetettben őt üldöző csapattársa Luc Alphand sokáig partiba volt vele a GPS tanulsága szerint, de a 218-as kilométernél eltalált egy fát, összetört a lengéscsillapítója, emiatt fél órát vesztegelt ott, de a második helye így sem forog veszélyben, mert 12 perccel gyorsabb volt az őt üldöző dél-afrikai Giniel de Villiers-nél (VW), aki árokba csúszott. Peterhansel viszonylag nyugodtan várhatja a folytatást, már beoszthatja előnyét a hátralévő részeken.

Mark Miller a Volkswagen amerikai versenyzője, aki ma negyedikként zárt, nyilatkozatában érdekes megjegyzést tett. “Ma egyébként a jobb oldali külső tükröt leütöttük.” Hogy ezt miként vitte véghez a széles sivatagban? Túl közel állt meg csapattársa Giniel de Villiers autójához, amikor megvitatták, hogy merre is kellene tovább menniük. Bruno Saby autóján a bal első felni tört szét, ám a versenyző hagyományos úton nem bírta levenni a kereket, mert az megszorult, egy kisebb sziklát kellett segítséget hívnia, de sok időt veszített.

Sajnos újabb magyar indulók estek ki a versenyből. A Kristóf Márton- Hujber Imre páros, aki most először vágott neki a futamnak, a Bowler hátsó felfüggesztésének törése miatt volt kénytelen feladni a versenyt. Műszaki hiba miatt nem érte el a célt a Liszi László – Tóth Dénes duó sem. Ahogy Palikéknak, nekik is a motor hibásodott meg a Pajeroban. Ezzel szomorú módon egyenlítettek az autósaink, hiszen a négy kiesett motorosunk mellett már négy autós páros is búcsúzott.

Szalay Balázs és Bunkoczi László viszont egyre jobban áll, a mai szakaszon például 24-ként zártak az Opellel, lemaradásuk, “csak” 53 perc volt a profiktól. Az összetettben ezzel az eredménnyel már a 36-ak.

“Nem mondanám, hogy kipihentük magunkat a Dakar leghosszabb szakasza után – reggel úgy ébredtünk, hogy aludtunk egy kicsit, de nem voltunk száz százalékos állapotban. Szerencsére ma az égvilágon semmi technikai gondunk nem volt, és a pálya nekem és az Opelnek egyaránt feküdt – ennek köszönhető a jó eredmény..

..Persze, jó néhányat kellett előzni ahhoz – Lacival tizenkét kamiont számoltunk össze -, hogy a saját tempónkat tudjuk autózni, de attól kezdve, hogy nem kellett nyelnünk a port, már viszonylag gyorsan tudtunk haladni. A pálya néhány helyen trükkös volt, és egyszer minket is megtréfált: a szűk úton túl közel mentünk egy fához és egy kicsit megütöttük a Frontera hátulját, de szerencsére nem súlyos az autónk sérülése.” – összegezte a napot Szalay.

Az összetett verseny állása – Autók:

1. PETERHANSEL / COTTRET MITSUBISHI 38:09:58 00:00:00
2. ALPHAND / PICARD MITSUBISHI +00:40:04
3. DE VILLIERS / THORNER VOLKSWAGEN 39:13:15 01:03:17
4. ROMA / MAGNE (FRA) MITSUBISHI +01:35:24
5. KLEINSCHMIDT / PONS VOLKSWAGEN +01:59:32
6. MILLER / VON ZITZEWITZ VOLKSWAGEN +03:21:02
7. SCHLESSER / BORSOTTO SCHLESSER-FORD +04:00:26

36. SZALAY/ BUNKOCZI OPEL +25:15:54

Hans Stacey (MAN) teljesítette a legrövidebb idő alatt a 283 kilométeres távot a kamionosok közül. A holland pilóta 4 óra 31 perc alatt jutott el a rajttól a célig, alig két perccel megelőzve a címvédő Firdaus Kabirovot (Kamaz). Harmadikként a négyszeres győztes Vladimir Chagin érkezett (+23 perc), aki ma is megállt tíz percre, de előnye így is jelentős az összetettben.

A Darázsi-Szalai-Rack trió kihasználta, hogy Szalayék száguldottak, így ők is saját tempójukban mehettek és csak 1 óra 17 percet kaptak Stacey-től, amivel a 16. helyre rangsorolták őket. A Szobi-Éder-Jobbágy hármasnak már három órával kellett több idő a szakasz teljesítésére, mint az elsőnek, ők 29-ként zárták a mai napot. A Szaller – Laklóth – Csitári csapat 39. lett a szakaszon, de ők kilenc órás megállapított időt, és egy óra büntetést is kaptak.

Az összetett verseny állása – Kamionok:

1. CHAGIN / YAKUBOV / SAVOSTIN (KAMAZ) 50:49:46
2. KABIROV / BELYAEV / MOKEEV KAMAZ +03:18:52
3. STACEY / GOTLIB / DER KINDEREN MAN + 03:30:44

17. DARÁZSI / SZALAI / RACK MAN + 20:16:12 (Büntetés: 00:30:00)
24. SZOBI / ÉDER / JOBBÁGY MAN +34:44:29 (Büntetés: 01:00:00)
30. SZALLER / LAKLÓTH / CSITÁRI MERCEDES +44:57:44 (Büntetés: 10:47:00)