Ahogy a nagy testvért, az Audi S8-at, úgy az S6-ost is a Lamborghinitől származó V10-es motorral szerelik. Bár a motor ugyanaz, mint az S8-ban, azért jelentősen visszabutították az A6-os modellhez. A Lamborghininél 520-at, az S8-ban 450-et, de itt már “csak” 420 lóerőt tud az 5,2 literes motor. Az erőforrás legnagyobb nyomatéka az S6-ban 540 newtonméter 3000 és 4000-es fordulatszám között.

1910 kilogramm az S6 önsúlya, ami 30 kilogrammos hátrány a nagyobb, de alumínium vázas és karosszériás S8-cal szemben. Az S6 100-ra gyorsulása 5,2 másodperc. Az S6 Avant további hatvan kilót cipel, ami 0,1 másodperccel növeli a sprintidőt.

Mindkét modell könnyedén hozza a 250 km/órás sebességet, ahol az elektronika állítja meg a járműveket. Hatsebességes Tiptronic váltó és természetesen négykerék-hajtás kapcsolódik a motorhoz. A sportosság jegyében – normál esetben – a motor nyomatékának hatvan százaléka jut a hátsó kerekekre, de ez a tapadásnak megfelelően változhat.

A sporthatost egyedi lökhárítóiról, küszöbspoilereiről és 19 colos felnijeiről lehet azonosítani, az Avant modellek egy kis tetőszárnyat is kapnak. A felnikre 265/35-ös abroncsok kerülnek, a tárcsák mögött elöl 385, hátul 335 milliméteres féktárcsákat találunk. Aki csak hátulról látja a kocsit, az a négy kipufogóvégről ismerheti fel, ám az igazi azonosító jegy az első lökhárítókba szerelt, öt LED-del világító fénysor.

Belül a hagyományos bőr és Alcantara keveredik alumínium betétekkel. Nem hiányoznak a sportosság hagyományos jegyei, a nagy oldaltartású ülések és a háromküllős kormány sem.