Január nyolcadika pihenőnap a 28. Dakar rali programjában. A szervezők gondoskodtak is róla, hogy a résztvevőknek legyen mit kipihenni. A hetedik szakasz 500 kilométeres gyorsaságiját megfejelve, a nyolcadikon egy kicsit még hosszabb, 508 kilométeres szelektívet kellett leküzdeni a csapatoknak. Az Atar-Nouakchott között kijelölt szakasz teljes hossza 568 kilométer volt. A táv első fele viszonylag lassabb, szűkebb nyomvonalú, míg a második felén már a tempó dominált, persze mindez megfűszerezve puha homoktengerrel.

Az utóbbi két nap Mauritániában döntő fontosságú a Dakar Rali szempontjából, elég csak ránézni az összetett verseny állására. Az összességében nyolcszoros győztes Stéphane Peterhansel (Mitsubishi) korábban még vert helyzetben volt, de a nehéz terepen bizonyított és megfordította az állást, már ő vezet. Pedig ő is elakadt és kétszer is kereket cserélt defekt miatt, de így is második lett a szakaszon.

A 2006-os Dakar nyolcadik szakaszán a korábbi motoros, Thierry Magnaldi bizonyult a leggyorsabbnak a Schlesser-féle buggy-val. A francia szerencsésen teljesítette a szakaszt. Míg a többiek küzdöttek, addig ő folyamatosan haladt a cél felé és 5 óra 56 másodperc alatt beért. Ezzel megszerezte második szakaszgyőzelmét autóval a Dakaron. Mögötte az amerikai Marc Miller érkezett, 6 perc 52 másodperccel “később”, pontosan ugyanazzal az idővel, mint Peterhansel.

A Volkswagen helyzete sokat romlott ezen a napon, Jutta Kleinschmidt úgy elakadt a Touareggel, hogy 47 percbe telt, kiszabadítani, utána még kétszer defektet kapott. Giniel de Villiers is csak panaszkodott, hol ők akadtak el, hol mást kellett kihúzni, kaptak három defektet, eltévedtek, végül még azért is meg kellett állniuk, hogy kitakarítsák a füvet, ami eltömítette a hűtőnyílást.

A nap vesztese azonban Carlos Sainz volt, aki eltalált egy sziklát, ami miatt megsérült a hajtás a Touaregben. Sokáig vártak a segítségre, majd a javítás után tovább indultak, de egyelőre úgy tűnik, a spanyol kiesett. Az egyetlen jó, ami történt a csapattal, hogy a 90-ikként rajtoló Bruno Saby nyolcvan autót megelőzve száguldott a cél felé, végül a hetedik idővel zárt, de lemaradása így is több, mint 13 óra.

A mieinknél ezúttal a Liszi László – Tóth Dénes páros jutott át leggyorsabban a dűnéken, ehhez 4 óra 17 perccel több idő kellett nekik, mint az elsőnek. Közvetlen mögöttük 67-iknek rangsorolták a napi szakaszon a Kristóf – Hujber kettőst, akik mintegy tíz perccel voltak lassabbak. A Szalay – Bunkoczi csapat jó sokat ásott a sivatagban, majd a versenyautó hátsó differenciálműve hibásodott meg, emiatt több dűnén is csak a szervizkamion segítségével jutottak át. Így jóval hosszabb idő alatt, mintegy hat óra hátránnyal jutott el a célig, ám az összetettben továbbra is ők állnak a legjobban.

Az összetett verseny állása – Autók:

1. PETERHANSEL / COTTRET MITSUBISHI 27:43:41
2. ALPHAND / PICARD MITSUBISHI + 00:00:32
3. DE VILLIERS / THORNER VOLKSWAGEN + 00:26:16
4. ROMA / MAGNE (FRA) MITSUBISHI + 00:43:35
5. KLEINSCHMIDT / PONS VOLKSWAGEN + 01:06:26
6. MAGNALDI / DEBRON SCHLESSER-FORD + 01:33:40
7. SCHLESSER / BORSOTTO SCHLESSER-FORD +01:45:21
8. MILLER / VON ZITZEWITZ / VOLKSWAGEN + 02:12:13

50. SZALAY / BUNKOCZI OPEL +17:25:05
70. KRISTÓF / HUJBER BOWLER +23:53:37
77. LISZI / TÓTH MITSUBISHI +26:36:40 (Büntetés:01:00:00)

Cyril Despres megfricskázta riválisait, sérülten is gyorsabbnak bizonyult náluk. Bár csak harmadik lett, de megelőzte De Gavardo-t, Puyolt és Comát is, akik eltévedtek a sivatagban. A szakaszgyőzelmet Despres hathatós segítségével David Casteu szerezte meg. A címvédő francia ugyanis a helyes irányba terelte az őt beérő csapattársat, aki így fejtörés nélkül száguldhatott a győzelem felé.

Casteu 5 óra 55 perc 55 másodperc alatt teljesítette a távot, amivel megszerezte első szakaszgyőzelmét a Dakaron. Mögötte az amerikai Chris Blais (+ 00:02:13) végzett. Despres lemaradása 26 perc, amit valószínűleg nem tud már behozni a sérült vállával, de a pihenőnap után talán kissé felfrissülve a dobogót még elcsípheti.

Varga Ákos, a még versenyben lévő magyar motoros, 2 és fél órás hátránnyal 49-ikként zárt, pedig elmondása szerint már tartalékolt és el is tévedt. Emiatt majd fél órát keringett több motoros társával együtt a sivatagban.

“A tegnapihoz képest könnyűnek találtam a mai szakaszt. Élveztem a motorozást, a kezem sem rakoncátlankodott annyira. A szakaszon rengeteg dűne volt, szerencsére azonban nem kellett ma megmászni őket, mert egy kövesebb talajon alakultak ki, így az ember szinte végig ki tudta kerülgetni a dűnéket. Ma egyébként jótékonysági napot tartottam, kb. 80 km-nél értem utol a 110-es versenyzőt, akivel már tavaly is sokat mentem együtt. Neki most a láncával voltak gondjai, otthagytam neki a láncszemösszehúzó szerszámomat, amivel javítani tudta a láncot. Később utolért és visszaadta. Ezután a 200. km-nél találkoztam egy motorossal, akinek defektje volt, őt szerelővassal segítettem ki. ” – értékelt a magyar motoros.

Az összetett verseny állása – Motorok:

1. COMA KTM 30:49:20 00:00:00
2. ESTEVE PUJOL KTM +00:06:23
3. DE GAVARDO KTM +00:11:49
4. DESPRES KTM +00:26:54
5. SALA KTM +00:44:28

83. VARGA KTM +17:44:04

A kaminosok között Firdaus Kabriov teljesítette a legrövidebb idő, 5 óra 53 perc alatt az 508 kilométeres távot, öt és fél perccel megelőzve Hans Stacy-t. Vlagyimir Csagin ismét elakadt, ahonnan jó sokáig nem is szabadult, több mint ötven percet kapott márkatársától, így Kabrirov már lassan tűzközelbe kerül.

A magyarok közül a legjobb eredménnyel, 3 óra 52 perces lemaradással, a Szaller Zoltán – Laklóth Aladár – Csitári Tibor kamionos egység végzett a mai szelektíven. 24-ikek lettek, amiről így mesélt a pilóta: “Az első 150 kilométer nem tetszett, nagyon puha homokon mentünk. Onnantól viszont gyors és élvezetes volt a pálya. Nagyon tartottam ettől a szakasztól, de jó volt, sőt, azt mondom, ilyennek kell lennie egy pályának. Volt benne minden, nagyon élveztem. Azt meg főleg, hogy este 9-kor kint voltunk!”

A Szobi-Éder-Jobbágy trió több mint tíz órát töltött a dűnék között, amivel a 27. helyre sorolták őket. Ám ennél is tovább tartott a szakasz megtétele a Darázsi – Szalai – Rack hármasnak:

“A kamionnal normálisan a világon semmi technikai gond nem szokott lenni, ám tegnap ez egészen másképp volt. Rögtön a szakasz elején defektet kaptunk, de úgy, hogy a felni szélét is elhagytuk. Azután elment a kuplung, félig leszakadt a váltó, és körülbelül tizenöten gyűltünk össze, mire megtaláltuk a kettes csekkpontot. És a végén desszertként még megláttuk, hogy Balázséknak is gondjuk van, úgyhogy még mellettük is ácsorogtunk egy kicsit.” – mondta a Darázsi Zsolt.

Az összetett verseny állása – Kamionok:

1. CSAGIN / JAKUBOV / SAVOSTIN KAMAZ 35:47:23
2. KABIROV / BELJAEV / MOKEJEV KAMAZ +00:30:32
3. STACEY / GOTLIB / DER KINDEREN MAN + 00:44:54

17. DARÁZSI / SZALAI / RACK MAN + 12:51:25
23. SZOBI / ÉDER / JOBBÁGY MAN +21:16:30
27. SZALLER / LAKLÓTH / CSITÁRI MERCEDES +28:04:07 (büntetés: 06:51:00)