Idén ismét egy Corvette lesz a Daytona 500-as autóverseny felvezetője, úgynevezett pace car-ja. Az amerikai gyár büszke rá, hogy a tavalyi év után ismét ő szállíthatja a pace car-t. A Chevrolet nemcsak felvezetésben jó Daytonában, a márka tavaly 18-ik győzelmét szerezte a patinás versenyen, többet, mint bármely más autógyár.

A verseny előtti felvezető körben a Corvette Z06 volánja mögött az Amerikában igen népszerű tévésztár, Jay Leno fog ülni. Leno nagy autórajongó és számos különleges autóval és motorral is büszkélkedhet, valamint felvezető sofőrként is van már tapasztalata.

A pace car szerkezeti megoldásai megegyeznek a szériamodellével, csupán a különleges biztonsági berendezések, a szénszálas illetve alumínium, magnézium alapú anyagok fokozottabb használata és a villogó fényhíd különbözteti meg a széria modelltől. A Corvette Z06 a gyár által valaha kínált legerősebb modell. A 7.0 literes motor 505 lóerőt teljesít 637 newtonméteres forgatónyomaték mellett. Ez 3,7 másodperces 100 km/óráig tartó sprinthez és közel 320 km/órás csúcssebességhez elegendő. Elöl 18, hátul 19 colos keréktárcsákon feszítő abroncsok ragasztják az aszfalthoz a versenyre is alkalmas futóművel felszerelt autót.

Külön érdekesség, hogy a felvezető autó 505 lóerős teljesítménye nagyobb, mint a futamon egymás ellen küzdő versenyautóké. Talladega mellett a gyors daytona-i versenyen is kötelezővé tették a szűkítőt, amely csökkenti a motorba bejutó levegő mennyiségét. Ez a versenygépek átlagosan 750 lóerejét csupán 450-re korlátozza, a hosszú egyenesekben elérhető csúcssebességet pedig 320 km/óra vagy 200 mérföld alá. Különleges fényezést is kapott a Corvette, a hideg-meleg színátmenetet állítólag a nagy sebességgel a Föld légterébe belépő űrkapszula inspirálta.

A Daytona 500 egyike a világ legnagyobb sporteseményeinek. Több mint 168 000-en látogatnak ki a versenyre és csupán Amerikában közel tizenegy millióan kísérik figyelemmel a versenyt a televízió képernyők előtt.