A 2006-os Dakar rali hatodik szakaszán a versenyzők maguk mögött hagyták Marokkót és átjutottak Mauritániába. A két ország határán aknamező húzódik, melyet megnyitnak a mezőny áthaladásáig, ezért a résztvevők itt együtt haladtak át. A Tan-Tan és Zouerat közötti 792 kilométeres szakasz, egy hosszabb 336 kilométeres etappal kezdődött, majd utána 444 kilométert kellett versenytempóban teljesíteniük a résztvevőknek.

Nem véletlen ez a megoldás, mert a navigátorok az etapon tudtak valamelyest pihenni. A hatodik szakasznak ugyanis éjfél után vágtak neki az első indulók, a navigátorok éjszakában nyúlóan az eligazításon voltak, majd az itinerrel foglalkoztak. A gyorsasági első fele rendkívül gyors és széles volt, míg a második egy homokos, dűnés, technikásabb rész. Ezúttal a sebesség és nem a navigáció volt az elsődleges.

A legtöbben már tegnap sejtették, hogy ez a nap a buggy-k napja lesz és így is lett, a Schlesser Fordok az első két helyen végeztek. A francia Thierry Magnaldi volt a leggyorsabb, 3 óra 22 perc 54 másodperc alatt teljesítette a távot, három perccel előzte meg autója tervezőjét és csapattársát Jean Louis Schlessert. Harmadikként Giniel de Villiers (VW) futott be, 3 perc 46 másodperccel maradt el Magnalditól.

A buggy-k 130 km/órás átlagsebességet autóztak terepen, néhol 200 felett száguldva. De Villiers harmadik helye ellenére átvette a vezetést összetettben, a hetedikként célba érő Carlos Sainztól (VW), aki egyébként jól tartotta a lépést a buggykkal, de 20 kilométerrel a cél előtt defektet kapott. A Volkswagennél elégedetten térhettek nyugovóra, hiszen az első három helyen a Touaregek tanyáznak, 34 másodpercen belül. Ellenfeleik a Mitsubishik az ötödik, hatodik és tizenkettedik helyen állnak.

A magyaroknál a Kis-Czeglédi páros (Nissan Pick Up) végzett a legelőkelőbb, 35. helyen, pedig a pilóta elmondása szerint ma nem hajtott túlságosan. Óvta az autót is, de ő sem volt túl jól, mert gyomorrontást kapott előző este. A szakasz homokos részén erősített bele, hogy kipróbálja, mit bír az autó, hiszen holnap lesz részük benne jócskán. Egy ugratásnál tönkrement az egyik lengéscsillapító, de ezt a csapat kijavította. Összességében 1 óra 14 percet kaptak az elsőtől.

A Szalay-Bunkoczi duó (Opel Frontera) a hatodik gyorsaságit 64-ként zárta, majd fél órával Kisék mögött. “Ma volt por, por, egy kis por, és szerencsére némi homok is – ott legalább láttunk valamit az előttünk lévő útból. Laci strigulázta: a szakasz végéig 63 autót előztünk meg. A vége előtt ötven kilométerrel utolértük az egyik Kamaz kamiont és az Istennek sem tudtuk megelőzni. Nyomtam a gázt, ahogy tudtam, de a kamion pilótája is ráállt a gázpedálra és a számára előírt maximum sebességen, vagyis 150 km/órás sebességgel közlekedett. A végén előttünk ért a célba.”- mondta Szalay.

A Kristóf – Hujber (Bowler) kettős 83. lett 2 óra 14 perc lemaradással, míg a Liszi-Tóth kettőst (Mitsubishi) 3 óra 21 perces hátránnyal 118-nak regisztrálták. De ez is szép teljesítmény Lisziéktől, mivel tönkre ment az első differenciálmű a Pajeroban, így hátsókerék-hajtással keltek át a dűnéken.

Az összetett verseny állása – Autók:

1. DE VILLIERS / THORNER VOLKSWAGEN 16:33:58
2. SAINZ / SCHULZ VOLKSWAGEN +00:00:22
3. KLEINSCHMIDT / PONS VOLKSWAGEN + 00:00:34
4. SCHLESSER / BORSOTTO SCHLESSER-FORD +00:01:02
5. ALPHAND / PICARD MITSUBISHI + 00:02:02
6. SABY / PERIN VOLKSWAGEN + 00:03:57
7. MILLER / VON ZITZEWITZ VOLKSWAGEN + 00:07:14

25. KIS / CZEGLÉDI NISSAN + 04:17:24
65. SZALAY / BUNKOCZI OPEL + 07:33:22
73. LISZI / TÓTH MITSUBISHI +08:28:23
74. KRISTÓF / HUJBER BOWLER +08:38:12

Ami a motorosokat illeti a legfontosabb hír, hogy a címvédő Cyril Despres (KTM) a hatodik szakasz 273. kilométerénél elesett és kificamította a kulcscsontját. Az eséskor barátai, csapattársai és egyben ellenfelei Marc Coma és Isidre Esteve Puyol megálltak megnézni, hogy mi történt a motorossal, majd csak azután folytatták útjukat, hogy meggyőződtek róla, nincs súlyos baja.

Despres megszerelte a sérült motort, majd a többiek után eredt, de így is hetedikként végzett. A táborban megröntgenezték, ahol kiderült, hogy nincs törés, de súlyos a sérülés, a francia azonban folytatja a versenyt. A szakaszon Carlo de Gavardo (KTM) bizonyult a leggyorsabbnak, akit három és fél perccel követett Giovanni Salá (KTM). Harmadik Esteve Pujol (KTM) lett 3 perc 52 másodperc hátránnyal. Despres a baleset ellenére továbbra is második az összetettben, ám lemaradása tovább nőtt Comával szemben.

Varga Ákos (KTM) a 65. helyen ért célba 1 óra 19 perces hátránnyal, az összetettben pedig a 148. helyen áll a kétkerekűek között. “Körülbelül fél távnál annyira megfájdult a jobb kezem, hogy meg kellett állnom bevenni egy fájdalomcsillapítót. A kényszerű megállásig viszonylag jó tempóban motoroztam, azután azonban kiestem a ritmusból és nem is mertem fájós kézzel annyira húzni a gázt, úgyhogy valamelyest lassultam. ” – értékelte a mai napját Varga.

Greff Róbert (Suzuki) quadja nem viseli túl jól a gyűrődést a korábbi elektronikai problémák után, a hatodik szakaszon már a rajt után két kilométerrel gondja volt. Ezúttal a lánccal akadt problémája, emiatt meg is kellett várnia a segítséget, de este tízig nem jutott el a táborig. A többi motorosról egyelőre nincs hír.

Az összetett verseny állása – Motorok:

1. COMA KTM 18:15:45 00:00:00
2. DESPRES (FRA) KTM + 00:03:43
3. ESTEVE PUJOL KTM + 00:04:25
4. DE GAVARDO KTM + 00:05:57
5. CALDECOTT KTM + 00:27:43

148.VARGA KTM +12:53:04

Nincs változás a kamionoknál, ott Vladimir Chagin (Kamaz) hatból hatnál jár, ami a szakaszgyőzelmeket illeti. Ezúttal Hans Stacey (MAN) volt hozzá legközelebb, a holland 17 perccel maradt le. Chaginnak még arra is volt ideje, hogy megálljon és kihúzza egy elakadt terepjárós honfitársát. Harmadikként a címvédő Firdaus Kabirov érkezett, ő már majd fél órával töltött többet a szakaszon. Chagin az összetettben már két órával vezet üldözői előtt.

Darázsi-Szalai-Rack trió (MAN) ért leggyorsabban Mauritániába a magyar kamionosok közül a 13. helyezést érték el, ez másfél órával tovább tartott nekik, mint Chaginnak. Folyamatosan előzgették ellenfeleiket, sőt beértek sok autót is. A Szaller-Laklóth-Csitári hármas (Mercedes) plusz egy órát spájzolt be és 34. lett. A Szobi-Éder-Jobbágy csapat (MAN) 36-ként zárt, hátrányuk 2 óra 51 perc. “Ma volt az első 100 km-es dűnés szakasz, ahol jól viselkedett a kamion. A kerékfújó rendszerünk továbbra sem működik, remélhetőleg ma este meg tudjuk javítani. Nem sietünk, nem kapkodunk, fő a célba érkezés.” – mondta Szobi Balázs.

Az összetett verseny állása – Kamionok:

1. CHAGIN / YAKUBOV / SAVOSTIN KAMAZ 19:57:20
2. KABIROV / BELYAEV / MOKEEV KAMAZ + 02:00:00
3. LOPRAIS / GILAR / LOPRAIS TATRA + 02:07:43

17. DARAZSI / SZALAI / RACK MAN + 06:51:11
33. SZALLER / LAKLOTH / CSITARI MERCEDES + 06:51:00
31. SZOBI / ÉDER / JOBBÁGY MAN +10:13:27