Az olaszországi Fiat eladások decemberben 3,5 százalékkal 41 ezerre emelkedtek, az összességében 6,3 százalékkal zsugorodó autópiacon. Éves szinten 1,3 százalékkal csökkent az autópiaci értékesítés Olaszországban, összesen 2,2 millió autóra.

A Fiat piaci részesedése decemberben az előző havi 26,6 százalékról 29,4 százalékra nőtt, ami legfőképpen a Grande Punto modell sikerének köszönhető. A típusból már 88 ezerre van előrendelés. Az ősszel bemutatott modellhez nagy reményeket fűz a Fiat, nevezetesen az idei évre várt konszolidációt, a márkaimázs megújulását és jó egymillió új vevő megnyerését erre a modellre alapozza.

Jó eredményt ért el a Fiat csoport tagja, a Lancia is évi 4,78 százalékos eladás növeléssel tavaly. Az új Punto pedig már 12 ezer példányban kelt el. A következő Opel Corsa generációval közös padlólemezre épülő modellel a kis kompakt kategória piacvezetői rangját kívánja megszerezni a Fiat.

A Fiat az elkövetkező három évben 20 új Fiat, Lancia és Alfa Romeo modellel jelenik meg és 23 modellt újít fel, amelyek fejlesztésébe összesen 10 milliárd eurót fektet. Kutatás-fejlesztési feladatokra 4 milliárd eurót szán. Elsősorban az Alfa Romeo imázsa szorul felfrissítésre.

Pozitív értékesítési eredményekről számolhat be a Fiat külföldön is. A Fiat, Lancia és Alfa Romeo modellek piaci részesedése hét százalékon áll Európában, emelkedő tendenciával. Franciaországban a Fiat eladásai 8,2 százalékkal nőttek decemberben, miközben az autópiac 1,4 százalékkal szűkült, írja a FigyelőNet