Nincs hiány nagy nevekből a Dakaron. Ott vannak a gyári menők, például Stéphane Peterhansel, Jutta Kleinschmidt, Bruno Saby, Joan Roma. A mezőnyben találunk átigazolt raliversenyzőket, Carlos Sainz, Miki Biasion és Freddy Loix is rajthoz áll idén.

Ám rajtuk kívül is akadnak érdekes színfoltjai a versenynek. Ilyen Hubert Auriol vagy Rosa Romero indulása. Nem sikerült jól Auriol visszatérése, aki az első versenyzőként tudott győzni a Dakaron motoron és autóval is. A versenyzést feladva 1995-2003 között a Dakar igazgatója volt, de idén újra autóba ült, hogy teljesítse a több, mint 9000 kilométeres távot. Ám az ötödik szakaszon kiesett, mikor terepjárójában tönkrement a ventilátor, a hűtő és a motor is. Most már hazafelé tart ő is.

Robert Otgernek különleges feladata volt a Dakaron. A 2004-ben motorral diadalmaskodó, de idén a Mitsubishi színeiben autóval versenyző Joan Nani Roma feleségére kellett vigyáznia. Roma ugyanis csak úgy engedte meg feleségének, hogy rajthoz álljon motorral, ha kísérő van mellette. Ami egy ideig működött is, ám azzal nem számoltak, hogy Robert eltöri a bokáját. Rosa Romero a kényszerű kiesés miatt érthetően el volt keseredve. “Megígértem, hogy csak úgy teljesítem a Dakart, ha valaki mellettem van, így most fel kell adnom.”- mondta a hölgy.

Robby Gordon tavaly a Volkswagen színeiben vágott neki a Dakarnak, idén az amerikai kontinensről Marc Miller érkezett a VW-hez. Gordon az USA-ban a NASCAR-ban, terepraliban, a Cart illetve az IRL sorozatban is érdekelt és hatalmas népszerűségnek örvend. Idén a Hummer támogatását élvezi és egy H3-mal vágott neki a sivatagnak. Az első szakaszokon jól teljesített, a negyediken viszont meghibásodott a kocsi hajtása és a jobb hátsó kereke is. Sokáig szereltek a sivatagban, emiatt jócskán visszaestek, most a 46. helyen állnak.

Bár a jelen és a közelmúlt a KTM sikereitől hangos, a Yamaha is nagy múlttal rendelkezik a Dakaron. Elég, ha csak Stéphane Peterhansel hat, vagy Edi Orioli két győzelmére gondolunk a kilencvenes évekből. Orioli egyébként Hubert Auriol csapattársaként egy Isuzuval megy az idei Dakaron és a cikk írásakor versenyben van.

Tavaly a Yamaha francia leányvállalata visszatért a sivatagba. David Frétigné egy speciális motorral állt rajthoz és a WR450F-fel három szakaszgyőzelmet szerzett 2005-ben. Hátránya 33 perc volt a győztes mögött és összetettben 5-ik lett, annak ellenére, hogy megállt segíteni Fabrizio Meoninak, amikor ő baleset szenvedett.

Idén is ő az, aki megtörheti a KTM egyeduralmát. Jelenleg hetedik, előtte csak az osztrák gyár motorjai vannak. Frétigné motorjának érdekessége a kétkerék-hajtás. Ennek alapja egy hidraulikapumpa, amely a sebességváltó felett kapott helyet, mechanikus hajtással. Az olaj flexibilis csövön jut az első kerékagyhoz, amelybe egyfokozatú hidromotort szereltek. Az első kerék hajtása akkor lép be, ha az érzékelő jelzi a hátsó kerék kipörgését. Ha a hátsó kerék tapadása újra megfelelő, az első kerék hajtása kikapcsol.