A 28. Dakar Rali negyedik szakaszán Er Rachidia és Ouarzazate közötti 639 kilométeres távot teljesítették a résztvevők. A teljes távból 386 kilométer volt a mért szakasz hossza. Ezen a szakaszon már az újoncok is szembesültek a Dakar valódi nehézségeivel, hiszen a sziklás terepek mellett, már homokdűnéken is átkelnek a versenyzők.

Carlos Sainz (VW) tegnap elsőként rajtolt és kissé eltévedt, így elvesztette elsőségét, ma azonban negyedikként rajtolt, így már a nyomok és a porfelhők is segítették. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen a kétszeres rali világbajnok leggyorsabbként tudta le a távot, 3 óra 52 perc 48 másodperc alatt. Ez pedig azt jelentette, hogy a spanyol versenyző újra átvette a vezetést az összetettben. A Volkswagen sikerét az ötödik és hatodik helyen célba érő Bruno Saby és Jutta Kleinschmidt tette teljessé, akik eredményükkel az összetettben felzárkóztak Sainz mögé.

A Mitsubishinek szörnyű napja volt, hiszen a címvédő Stephane Peterhansel 17 perc 44 másodperccel lassabb volt (eltévedt), mint a Matador, és ezzel az összetettben már csak a 11. A korábbi győztes Hiroshi Masuoka még rosszabbul járt, mivel felborult a szakaszon, majdnem 28 perccel később ért be a célba, mint a győztes, amivel csak a 13. helyen állt. De ott sem tanyázott sokáig, miután a baleset olyan súlyos volt, hogy megsérült a pilótákat védő bukókeret, amit a helyszínen nem tud kijavítani a csapat, így visszaléptették versenyzőiket. Jean-Louis Schlesser hasonlóan járt ma, mint Sainz tegnap, de viszonylag keveset bukott elsőségével, nyolcadik lett, viszont az általa tervezett buggy ma is bizonyított, miután csapattársa Thierry Magnaldi második lett vele a mai szakaszon.

A Kis Sándor- Czeglédi Péter kettős (Nissan Pick Up) hajtott a leggyorsabban ma is, 36-ak lettek másfél óra hátránnyal, ám Masuoka kiesésével már a 26. helyen állnak, ám korántsem volt felhőtlen napjuk. “A 10. kilométernél kaptam egy bal hátsó defektet, aztán pedig a cél előtt 90 kilométerrel egy 140-es balos kanyarban a jobb hátsó kerekem futóművestül kiszakadt, kilazult egy futóműcsavar. Sikerült megfognom az autót, különben estünk volna akkorát, mint az ólajtó. Péter, a zsenialitása folytán össze tudta rakni a futóművet a segédkezésemmel, úgyhogy ezután csak utaztunk, nem versenytempót nyomtunk.” – mesélte élményeit Kis Sándor.

Szalay Balázs és Bunkoczi László (Opel Frontera) 1 óra 31 perc 43 másodperc hátránnyal haladt át a célon 38-ként. Ma ismét gond volt a kormánnyal, kétszáz kilométert autóztak kormányszervó nélkül. “Súlyosbította a helyzetet, hogy nem javul a jobb hüvelykujjam, iszonyúan fáj, úgyhogy kész szenvedés volt vezetni.” – mondta Szalay.

Liszi László – Tóth Dénes páros két órás hátránnyal jutott el Ouarzazate-be, 63-nak jegyezték őket. 100. lett a Kristóf-Hujber páros, akinek három órával tartott tovább, mint a Sainznak, hogy eljusson a célig, ők a sérült futóművel bajlódtak.

Az összetett verseny állása – Autók:

1. SAINZ / SCHULZ VOLKSWAGEN 09:21:18
2. SABY / PERIN VOLKSWAGEN + 00:04:51
3. KLEINSCHMIDT / PONS VOLKSWAGEN + 00:05:09
4. ALPHAND / PICARD MITSUBISHI + 00:06:39
5. DE VILLIERS / THORNER VOLKSWAGEN + 00:06:53
6. SCHLESSER / BORSOTTO SCHLESSER-FORD +00:09:02

26. KIS / CZEGLEDI NISSAN +02:19:32
34. SZALAY / BUNKOCZI OPEL +02:37:29
61. LISZI / TOTH MITSUBISHI +03:35:49
88. KRISTÓF / HUJBER (BOWLER + 04:52:31

A spanyol Isidre Esteve Puyol (KTM) nyerte a szakaszt a motorosok versenyében, őt honfitársa, Marc Coma (KTM) követte 28 másodperces lemaradással. Ez azonban nem okozott gondot neki, hiszen hátránya ellenére átvette a vezetést a francia Cyril Despres-től. A címvédő közel hét percet “kapott” a győztestől. Coma egyszerű taktikát alkalmazott, az első és a második időellenőrző között a többieket figyelve a lehető leggyorsabban motorozott, hogy beérje az utat kereső Despres-t, majd vele együtt robogott a célig, pedig hat perccel később rajtolt. Holnap azonban ismét fordul a kocka, ő fog elöl menni.

A magyarok közül Varga Ákos (KTM) ért leghamarabb a célig, hátránya 1 óra 23 perc 4 másodperc volt, amivel 43-ként zárt. Az ő napja is kalandosan alakult: “A tankolásnál az üzemanyagot töltő ember nem zárta le a tankot, úgyhogy az ülésre folyt a benzin, meg bele a csizmámba, és égette a bőrömet.” – mesélte a pilóta.

A többiek sok időt veszítettek, Kátai Péter több mint kétórás hátránnyal ért célba, mert megállt, hogy segítsen egy motoros társán, akinek kifogyott az üzemanyaga. Kátai feladva tempóját kilométereken át vontatta a motorost, ezzel az összetettben 12 helyet esett vissza. Hermann Henrik visszafogottan, a maximális biztonságra törekedve haladt, így 2 óra 40 percet kasszírozott. Szilvási Péter csak lassan jutott a cél felé, majd hat órával töltött többet a pályán, mint Puyol.

A legrosszabbul azonban a quaddal induló Greff Péter járt, akinek motorja már tegnap is rakoncátlankodott. A Suzuki hol ment, hol nem, a szerelők azonban nem tudták orvosolni az elektronikai hibát a mai rajtig sem. A szervezők kijelöltek neki egy rövidebb útvonalat, amelyen célba érhet, de ezért büntetés jár, egyelőre nem tudni az eredményét.

Az összetett verseny állása – Motorok:

1. COMA KTM 10:17:57
2. ESTEVE PUJOL KTM + 00:04:51
3. DESPRES (FRA) KTM + 00:05:06

43. VARGA KTM +02:34:27
49. KÁTAI KTM + 02:46:47
112. HERMANN KTM + 04:38:20
190. SZILVÁSI KTM +09:55:35 (Büntetés: 09:00)

Vladimi Chaginnak jelenleg nincs ellenfele a kamionosok között, az orosz a negyedik szakaszt is megnyerte, azaz még egyet sem engedett át ellenfeleinek. Ezúttal 2 perc 42 másodperccel verte a második Stacy-t (MAN) és 17 perccel a harmadik Kabirovot (Kamaz). Ez pedig azt jeleneti, hogy már most több mint egy óra az előnye az öt üldöző Karel Loprais előtt. Kamionosaink közül a Darászi-Szalai-Rack trió érte el leghamarabb a célt, ez nekik 1 óra 17 perccel tovább tartott mint az elsőnek, ami a 14. helyet eredményezte. A Szobi-Éder-Jobbágy hármas 34. lett (2 óra 47 perc hátrány), a Szaller-Laklóth-Csitári csapat 38., három órával maradtak el az elejétől. Utóbbiaknak háromszor is meg kellett állnunk, egyszer elakadtak, kétszer defektük volt. Ezzel körülbelül másfél órát vesztettek.

Az összetett verseny állása – Kamionok:

1. CHAGIN / YAKUBOV /SAVOSTIN KAMAZ 11:35:30
2. LOPRAIS / GILAR / LOPRAIS TATRA + 01:08:47
3. KABIROV / BELYAEV / MOKEEV KAMAZ +01:18:41

13. DARÁZSI / SZALAI / RACK MAN + 02:39:27
32. SZOBI / ÉDER / JOBBÁGY MAN + 04:57:02
45. SZALLER / LAKLÓTH / CSITÁRI MERCEDES + 12:51:43 (Büntetés: 06:51:00)