A tavaly megjelent egyetlen kép után a Volvo hivatalosan is megerősítette az új modell érkezését. A Volvo Safety Concept Car formáját követő új tanulmányautó a Volvo C30 Design Concept Detroitban kerül a nagyközönség elé, amit szeptemberben, Párizsban követ a sorozatgyártású változat leleplezése.

Egyértelműen fiatalok számára készül az autó, szingliknek illetve egyelőre gyermek nélkül élő pároknak, akiknek az életében fontos szerepet játszik az autó. Éppen ezért kétajtós kivitelű a C30, amelyben négy hagyományos ülés kapott helyet, leginkább úgyis egyedül, vagy legfeljebb ketten utaznak majd benne. A kényelem érdekében a két hátsó ülést kissé középre tolták, így jobban látnak ki az ott ülök. A belső tér tipikus Volvo, letisztult, egyszerű. A C30-ban is feltűnik a vékony, lebegő középkonzol, a kormánykereket kifejezett sportosra formázták.

Az első osztályú audiorendszer fontos része a vezetési élménynek, ezért a Volvo C30 Design Conceptbe a Volvo Premium Sound rendszerét építették be. A Surround hangzást a 5 x 130 W-os, digitális Alpine végfok, és a Dynaudiotól származó tíz hangszóró biztosítja.

A kocsi 424 centiméter hosszú, azaz 23 centivel rövidebb az S40-nél, de szélesebb annál (178cm). Ezek az arányok alapjaiban sportos megjelenést sugallnak, amit a részletek tesznek teljessé. Az első lökhárítótól a hátsóig futó műanyag toldat, ami spoiler, sárvédőív és küszöb is, vagy az izgalmas kivitelű rácsok, de a lökhárítóba süllyesztett kipufogók is megdobogtatják a sportos vezetők szívét.

Míg elölről a Volvo S40/V50 modellek köszönnek vissza, a hátsó rész kialakításához egy régebbi kocsi, a P1800 ES-ből merítették az ihletet. Igazán hangsúlyosan felfedezhető a Volvókra annyira jellemző “peremes” övvonal, amiket az egyedi formájú hátsó lámpa ki is emel, közöttük a C30-as csomagtérajtaja egyetlen üvegből áll.

“A sportos menettulajdonságok kötelezőek ennek a vásárlókörnek a megnyerése érdekében. Egy izmos kinézetű autónak azután is meg kell felelnie az elvárásoknak, ha a vezető beült a kormány mögé.” – mondja Hakan Abrahamsson, a C30 Project igazgatója.

Nem meglepő tehát, hogy a C30 Design Concept orrában öthengeres turbómotor került. A 2,4 literes soros motor legnagyobb teljesítménye 260 lóerő, amellyel “veri” kategória társait, az Alfa GTA-t, a VW Golf R32-öt, az Opel Astra OPC -t, a BMW 130i-t stb. A motorhoz hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik.

Különleges élmény lehet vezetni az autót, mert 2100 és 5000-es főtengelyfordulatszám között egyenletesen 350 newtonméter a motor nyomatéka, ergo szinte bármilyen helyzetből könnyű kigyorsítani vele. A Volvo C30 Design Concept 100 km/órára 6 másodperc alatt gyorsul föl, végsebességét elektronikusan korlátozták 250 km/órára.

Nem csak erős a jármű, de a többi részlet is a sportosságot szolgálja, a féktárcsák például elöl hátul 330 milliméter átmérőjűek, amiket a Brembo négydugattyús alumínium nyergei lassítanak. A 19 colos alumínium felniken 225/35 R19 méretű Pirelli Corsa gumik feszülnek.

A Volvo célja, hogy évi 600 000 autót adjon el, ebben játszik fontos szerepet a C30-as. “Létfontosságú, hogy úgy tudjuk kiszélesíteni a modellpalettánkat, hogy az aktív életstílusú városlakók is, amilyen gyorsan csak lehet, találjanak megfelelő Volvót a kínálatunkban.” – mondja Fredrik Arp, a Volvo Cars elnök- vezérigazgatója