Hétórás hajóút után megérkezett a 28. Dakar Rali mezőnye Afrikába, ahol az új szabályoknak megfelelően már komoly feladat hárult a navigátorok tájékozódási képességére, miután a műholdas navigációs rendszerek nem használhatók. Sőt, a versenyzők ezúttal mobiltelefont sem vihettek magukkal. A harmadik szakaszt a Nador-Errachidia közötti 672 kilométeres távon jelölték ki a rendezők. A 314 kilométeres mért szakasz ezúttal már igazi afrikai út volt sok-sok kanyarral. Kiszáradt folyómedrek és csúszós szakaszok keveredtek nyílt tereppel.

Ezúttal a kétszeres győztes, Jean-Louis Schlesser bizonyult a leggyorsabbnak, aki 2 óra 50 perc 58 másodperc alatt tudta le a szakaszt. A saját fejlesztésű buggy-val induló francia mögött két gyári Mitsubishi ért célba. Előbb Hiroshi Masuoka 19 másodperc hátránnyal, majd Stéphane Peterhansel 37 másodpercet begyűjtve. Összességében a hatodik helyen befutó Joan Roma örülhetett, aki átvette a vezetést. Roma 2004-ben még motorral nyerte meg a Dakar Ralit.

Carlos Sainz (VW) rajtolt ma elsőként, aki nem számíthatott az előtte haladók nyomaira az út megtalálásában. Ezúttal csak 12. lett, így az összetettben is visszacsúszott a negyedik helyre. Nem száguldozhattak szabadon az élmenők, miután előttük rajtoltak a motorosok. Őket azonban nem mindig lehetett látni a hatalmas porban, amire sokan panaszkodtak. Ezúttal Bruno Saby-nak (VW) kellett megállnia, miután autója defektet kapott.

A Palikék kiesése után még versenyben lévő négy magyar páros közül a Kis Sándor és Czeglédi Péter haladt a leggyorsabban. Nem is akárhogy, 28 perc 37 másodperces hátránnyal 26-ak lettek, amivel feljöttek összetettben a 27. helyre. “Begyújtottam a rakétákat – mondta a pilóta.” “Feküdt az autó a pályán, egyre bátrabbak lettünk, úgyhogy röpködtünk, mint a győzelmi zászló a sivatagban. Nagyon navigációs pálya volt, komoly elrejtett akadályok voltak a pályán. Péter remek munkát végzett.”

A Szalay-Bunkoczi páros ezúttal 33., a Liszi-Tóth duó 87. lett, a Kristóf-Hujber kettős már sötétben, 90-ként ért célba. Szalayék ma hangosítás nélkül autóztak, ezért a navigátor amíg bírta, kiabált, aztán mutogatott. Tóth Dénes, Liszi László navigátora viszont megfázott, így lázasan diktál.

Az összetett verseny állása- Autók:

1. ROMA (ESP) MAGNE (FRA) MITSUBISHI 05:27:34
2. MASUOKA (JAP) MAIMON (FRA) MITSUBISHI + 00:00:06
3. SABY (FRA) PERIN (FRA) VOLKSWAGEN + 00:00:54
4. SAINZ (ESP) SCHULZ (GER) VOLKSWAGEN + 00:00:56
5. KLEINSCHMIDT (GER) PONS (ITA) VOLKSWAGEN + 00:00:57
6. PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) MITSUBISHI + 00:01:36
7. MILLER (USA) VON ZITZEWITZ (ALL) VOLKSWAGEN + 00:03:18
8. GORDON (USA) SKILTON (USA) HUMMER + 00:04:11
9. ALPHAND (FRA) PICARD (FRA) MITSUBISHI + 00:04:25
10. SCHLESSER (FRA) BORSOTTO (FRA) SCHLESSER-FORD-RAID +00:04:26
11. AL ATTIYAH (QAT) GUEHENNEC (FRA) BMW + 00:04:30

27. KIS-CZEGLÉDI, NISSAN + 00:51:38
42. SZALAY-BUNKOCZI, OPEL + 01:06:42
68. LISZI-TÓTH, MITSUBISHI + 01:30:12
90. KRISTÓF-HUJBER, BOWLER + 01:43:46

A motorosoknál a viszonylag későn rajtoló Andy Caldecott (KTM) volt a leggyorsabb a mai harmadik szakaszon. Az ausztrál motorosnak 3 óra 21 perc és 11 másodperc kellett a 314 kilométeres táv legyőzéséhez, amivel megszerezte a harmadik dakaros szakaszgyőzelmét. Mögötte Andy Grider (KTM + 00:03:04) és Cyril Despres (KTM+ 00:03:06) futott célba. A címvédő dobogós helyével visszaszerezte elsőségét az összetettben.

A magyar motorosok közül ismét Kátai Péter végzett a legjobban, 22 perc hátrányt begyűjtve 30-ként zárt. A tavalyi versenyt teljesítő Varga Ákos ezúttal 55., Hermann Henrik 89., Szilvási Péter pedig 200. lett.

Az összetett verseny állása- Motorosok:

1. DESPRES (FRA) KTM 06:03:12 00:00:00
2. COMA (ESP) KTM + 00:01:16
3. PELLICER (ESP) KTM + 00:01:39

37. KÁTAI, KTM + 00:37:20
55. VARGA, KTM + 01:13:07
204. SZILVÁSI, KTM + 04:07:19
219. GREFF SUZUKI + 10:10:53 (Büntetés 05:00:00)

Vlagyimir Csagin nem bízza a véletlenre, hogy kiküszöbölje a tavalyi rosszabb eredményét, megnyerte a harmadik szakaszt is a kamionok között. A Kamazzal versenyző orosz több mint hét percet vert a ralivilágbajnok Miki Biasion Ivecójára, így az összetettben már majdnem negyed órával vezet.

Miután Szalayéknak még nem volt komolyabb műszaki problémája, így Darázsi Zsolt tovább száguldhatott a zöld MAN-nel. Ma 17. időt autóztak, de továbbra is őrzik 12. helyüket az összetettben. A Szobi-Éder-Jobbágy trió a 43. helyen zárt, amivel a 33. helyen állnak. Szallerék 38-ikként értek célba, de később újabb időbüntetést kaptak a rendezőktől, ami miatt “csak” az 58. helyen állnak.

Az összetett verseny állása – Kamionok:

1. CSAGIN / JAKUBOV / SAVOSTIN KAMAZ 06:38:21
2. BIASION / ALBIERO / DIAMANTE IVECO + 00:13:56
3. DE AZEVEDO / MARTINEC / JUSTO TATRA +00:30:53

12. DARÁZSI / SZALAI / RACK MAN + 01:22:17
33. SZOBI / ÉDER / JOBBÁGY MAN + 02:09:25
58. SZALLER / LAKLÓTH / CSITÁRI MERCEDES + 09:52:15 (Büntetés: 06:51:00)