Sorozatban érkeznek az Audi sportos modelljei az RS4 után, Japánban bemutatkozik a következő TT utódja is. Ám meglepetésre mellete leleplezték az Audi 8-as sorozatának sportváltozatát az S8-at is Tokióban. Csúcsváltozatról ugye nem beszélhetünk, hiszen ha teljesítményben nem is, de presztízsben mindenképpen e fölött áll az A8 6.0

[bekkep]Külsőre alig lehet megkülönböztetni egy hagyományos A8-astól az autót, az új hűtőmaszk, a kissé átalakított lökhárítók és az egyedi felnik teszik eltérővé. Ennél többre valószínűleg a vevőkör nem is vágyik. Dicsekedni azonban így is van mivel, hiszen a motortérbe egy kis különlegesség került.

Lamborghini eredetű ugyanis az S8 erőforrása. A Gallardoban alkalmazott 5,0 literes V10-es átdolgozott változata került az Audiba. Már csak ezért megérte az Audinak korábban rendbe tenni a Lamborghini-t. Évekkel ezelőtt saját tudássukkal kipofozták, megbízhatóvá tették az olasz márkát, most pedig learatják a nyereséget.

Az S8-asban a löket megváltoztatásával 5,2 literes lett az erőforrás hengerűrtartalma. Teljesítménye azonban az eltérő karakterisztika miatt kisebb, az olaszoknál 520 lóerős blokk itt “csak” 450-et tud. A németeknél azonban magasabb lett a forgatónyomaték maximális értéke 510 helyett 540 newtonméter 3500-as fordulatszám mellett.

[bekkep]Hatsebességes Tiptronic váltó és természetesen négykerék-hajtás kapcsolódik a motorhoz. A sportosság jegyében -normál esetben- a motor nyomatékának hatvan százaléka jut a hátsó kerekekre.

Szélsőséges helyzetben azonban egészen 85 százalékig nőhet ez az érték, de az is lehetséges, hogy az első kerekek 65 százalékban részesüljenek az elosztásból.

Eltérően az A8-asétól, itt rövidebbre vették a nyomatékváltó fokozatait, ami még dinamikusabbá teszi az autó, és a hatodik sem utazó fokozat már. 5,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órát álló helyzetből az S8, végsebessége pedig 250 km/óra, perszer elektronikusan korlátozva.

[bekkep]Bár a motorteljesítmény nem kiemelkedő ebben az osztályban, a dinamizmusra nem lesz panasz, hiszen súly/lóerő arányban jól teljesít az S8. Miután itt is az Audi Space Frame alumínium térrács-vázas felépítését és alumínium karosszéria elemeket használnak az autó 1940 kilogramm, ami nem is olyan sok, ha figyelembe veszzük az autó méretét, a beépített extrák és szigetelés stb. mennyiségét.

Sportosra hangolt adaptív légrugózás köti össze a karosszériát a kerekekkel. Ezzel nem csak a kényelem, de a nagy kanyarsebességhez szükséges feszes beállítás is elérhető. Működéséhez hét speciális szenzortól érkeznek információk a számítógéphez. Mintegy tíz százalékkal közvetlenebbre hangolták a szervokormányt is.

[bekkep]20 colos felniket és 265/35-ös gumikat szereltek az S8-ra, melyet elöl 385, hátul 335 milliméteres féktárcsák lassítanak alapesetben. De ahogy nyár óta a 12 hengeres A8-ashoz , ehhez is rendelhetők kerámia tárcsák is.

Az utastérben kéttónusú sportülések, sportkormány kaptak helyet, a díszítésről pedig alumínium és karbon elemek gondoskodnak, a tetőkárpit itt ezüstszínű. Várhatóan jövő nyáron érkezik meg hozzánk az autó, az ára 30 millió forint körül alakulhat.