Az X3-as szabadidőautóban található fejlett elektromos technológia nagykapacitású kondenzátorokra épül, amely a teljesítmény tárolására és gyors leadására egyaránt képes. Az úgynevezett “Syncaps” könnyebb a teljesen hibrid erõátviteli rendszernél és a hagyományos akkumulátornál is.

Nagy előnye még a helytakarékosság, ezért az ajtók alsó részében is elfér. A benzines motorral ellátott hibrid X3-as hagyományos használat mellett 15 százalékos üzemanyag megtakarításra képes.

2003-ban a BMW már bemutatta a mostani hibridhajtású X3-as elődjét, akkor egy elektromos motor került a váltó és az erőforrás közé. Az első Syncaps-el felszerelt autót 2004-ben mutatták be, akkor egy “Efficient Dynamics”- nak nevezett X5-ösbe került ez a megoldás.

A megvalósításhoz közelebb áll a Z4-es kupé, melynek gyártását a roadsterrel együtt, Spartanburgban, Dél–Karolinában tervezik. Várhatóan 255 lóerős, 3 literes, hathengeres motor kerül bele, de lesz majd M változat is 3.2 literes -szintén hathengeres-, 360 lóerősre hízlalt motorral, mely várhatóan a roadster-ben is megvásárolható lesz.

Gyártása jövő nyártól indul és a Porshe Cayman vetélytársának szánják, de bíznak benne, hogy pár 911-es vásárlót is el tudnak vele csábítani.

Szintén Frankfurtban mutatják majd be a 7-es BMW-khez ősztől ajánlott infravörös éjjellátó berendezést is, amely a gyalogosok és egyéb élőlények képét vetíti a műszerfali kijelzőre. Hasonló megoldással találkozhatunk majd az új S-osztályú Mercedesekben is.