Szeptemberben Frankfurtban bemutatkozik a Mercedes ML csúcsváltozata, amelyhez új motort fejlesztett az AMG. A stuttgarti cég sportmodelljeiért felelős manufaktúra ezúttal sem turbóval, sem kompresszorral nem erősítette a motort, hanem egy sportos, szívó V8-ast alkotott.

[bekkep]Bár a típusjelzések nem azt mutatják, de az ML 63 méretesebb blokkot kap, mint az SL 65. Míg az utóbbi duplaturbós V12-es “csak” hatliteres, addig az új erőforrás 6208 köbcentis hengerűrtartalommal készül.

510 lóerőt teljesít a motor, ami több, mint a BMW M5/M6 párosban szereplő 5,0 V10-es, ám a bajor motornak jobb a literteljesítménye. Az AMG motor erőssége továbbra is a nyomaték lesz, hiszen 630 newtonmétert tud 5200-as percenkénti fordulatszám mellett. A motor legnagyobb fordulatszáma 7200 lesz.

Jelenleg egy CLK-DTM karosszériába építve végzik az erőforrás utolsó tesztelését, ott az eltérő kipufogó miatt 580 lóerőre emelkedett a teljesítmény. A hengerenként négyszelepes motor az ML után bekerül az S-, az SL-, a CL-, az R-, a CLS-, illetve az E-osztályba, majd az SLK is megkapja.