Véget ért a Szabadidő 2005 kiállítás, melynek keretein belül megjelentek kétkerekű barátaink, a zümmögő vadócok. A rendezvény picit havasra sikerült, de ez nem szegte a látogatok kedvét, hiszen több mint 80 ezren látogattak e motoros körökben egyre nevesebb eseményre. A motorok az “A”, illetve “F” pavilonban kaptak helyet a HUNGEXPO területén, melyen kénytelenek voltak osztozni vízi társaikkal is.

A csarnokba lépve így télvíz idején megdobogtatta a látvány a motorosok szívét. Csillogó-villogó szépségek várták a rajongókat, akik olykor nem csak a motorokra voltak kíváncsiak. A hangulatot fokozta az éppen csak festékbe öltözött hostess lányok jelenléte, melyről leginkább a Harley-Davidson háza táján gondoskodtak.

Látogatásunkat a Kawasakinál kezdtük, ahol megcsodálhattuk a már képekről oly jól ismert méregzöld harcost, a 600-as Ninját, a ZX-6R-t, melyen ismét történtek változások, hiszen az index a fejidom szerves része lett, a kipufogót pedig az ülés rejtegeti. Erősebb társai is némi ráncfelvarráson mentek keresztül, gondolva itt a tank különleges formájára az 1000-es változatnál.

A Suzuki a középpontban a GSX-R sorozat egy neves tagját, a GSX-R1000-est szédítette. Ez a fekete gép, melynek színkombinációja igen megnyerő, azzal a különlegességgel hívta fel magára a figyelmet, hogy az indexek a tükrökben villoghatnak. Teljesen átszabták a gépet, egyre finomabb vonalak jellemzik, megújult a váz és a lengőkar, és optimálisabb az üléspozíció. Méltán büszkélkedhet a Suzuki az ezresre.

A Honda körül is volt újdonság, hiszen megcsodálhattuk az új CBR600RR-t. Itt is történtek könnyed változtatások, 64 grammal könnyebb injektorokat kapott a hajtómű. Az igazán nagy könnyebbséget a kipufogórendszer jelentette a motornak, ami 1,4 kg-ot jelentett súlyban. Megkapta a sokak által várt fordított első villát is, ami immár radiális féknyerget hordoz magán. Mindezen változások 6 kg-ot hoztak a Hondának 163 kg-ra karcsúsodva szárazon.

A Yamaha is hozott különlegességet, a leginkább központba helyezett MT-01-et. Hallottunk már jót, rosszat a kétkerekűről, most körbe is járhattuk, megcsodálhattuk az impozáns darabot. Jelen volt még egy R6 Rossi replika, így üdvözítve az elért sikereket.

Összességében a kiállítás jól sikerült, csak kár hogy még nem nőtte ki magát a motoros társadalom annyira, hogy egy önálló motoros kiállítás kerüljön megrendezésre. Reméljük, szépen gyarapszik a lélekszám motoros körökben, és szükségessé válik majd az előrelépés.

Most hogy az idő is naposodik, az aszfalt is melegszik és a madarak is csicseregnek, talán itt az alkalom, hogy a motorok is zümmögjenek.