November végén, hagyományosan a ralibajnokság befejezése után, ismét összegyűltek a magyar bajnokság szereplői a Mikulás Ralin. Aki megteheti, ilyenkor levezetésképpen versenyautóba ül, de azok is eljönnek, akik ezúttal nem versenyeznek és csak a pálya széléről szurkolnak a többieknek. Így a nézők között, Szabó Gergő és Turi Tamás is ott volt.

Érdekes módon mindkettőjük autója ott volt a mezőnyben. Szabó Ford Focus WRC-jével Elek István, míg azzal az autóval, amivel Turi a bajnokságot nyerte Pénzes Zsolt versenyzett. Volt egy harmadik WRC is a mezőnyben, amit korábban Benik Balázs vezetett. Ezúttal is a Benik név szerepelt az autó oldalán, csakhogy most az édesapja versenyzett, nem is akárhogy.

Igen színes mezőny gyűlt össze a futamon, hiszen a három WRC mellett sok A-s illetve N-csoportos “összkerekes” autó is részt vett. A Mikulás Rali remek hangulatához hozzátartozik, hogy licenccel nem rendelkező versenyzőket is meghívnak, így Trabantok, Wartburgok, Skodák is versenyeztek, de ott voltak a nézők kedvencei a Ladák is.

Négy gyorsasági szakaszt írtak ki a rendezők Veszprém környékén, mintegy 60 kilométer hosszan. Két pályát kellett kétszer teljesíteni a versenyzőknek. A pályák vegyes talajúak voltak, egyes szakaszokon aszfalton autóztak a versenyzők, máshol murván hajtottak.

Viszonylag jó idő fogadta a nézőket és a csapatokat, plusz 5-8 fok és napsütés gondoskodott róla, hogy sokan legyenek a pályák mellett. Az esti fagy és a pára csúszóssá tette az aszfaltos részeket így sok kicsúszás és látványos keresztbefordulás színesítette a versenyt.

Elek István (Ford Focus WRC) kezdett a legjobban, az első 5,5 kilométeres, csúszós királyszentistváni pályán ő volt a leggyorsabb. Mindössze 1,6 másodperccel volt nála lassabb Benik József (Toyota Corolla WRC), ám mivel neki nincs licence, 65-ös rajtszámmal indult, és száraz pályán mehetett. Ennek ellenére elismerésre méltó a teljesítménye.

Ekkor harmadik időt ment Turán Frigyes (Mitsubishi Lancer EVO VI), a következő szakaszon viszont csak ötödik tudott lenni, mert kidurrant a motorban a turbó nyomóoldali csöve, így a 24 kilométernek a felét kb. 100 lóerős autóval tették meg. Ezzel 29 másodperc hátrányt begyűjtve a szakaszt megnyerő Botka Dáviddal (Mitsubishi Lancer EVO VI) szemben, aki az összetettben feljött a harmadik helyre.

Benik József ezen a szakaszon is jól autózott és összetettben átvette a vezetést. Mögötte Balázs Vilmos következett egy N csoportos Mitsubishivel. Elek István sem volt szerencsés, rögtön az első kanyarnál a síkos úton kicsúszott, ahol több mint fél percet veszített mire újra tudta indítani az autót. Később pedig még defektet is kapott a Ford, amit a szakaszon kicseréltek a versenyzők, és majd 4,5 perc hátrányt gyűjtöttek be és 106 helyet csúsztak hátra.

Pénzes Zsolt csak ismerkedett az Octavia WRC-vel és két szakasz után a hetedik helyen állt. Miután a csapatok a szervizparkban kijavították az autókat, újra nekivágtak a versenyzők a két gyorsaságinak. Ezúttal az útviszonyokat illetően mindenki azonos körülmények között tudott menni, a pályák felszáradtak.

A harmadik szakaszon a Turán-Csökő duó volt a leggyorsabb, a második párosnak kilométerenként adtak egy másodpercet. Az összetettben Balázs Vilmos került az élre, pedig csak a negyedik időt autózta. Benik József ezúttal hetedikként zárt, így az összetettben visszacsúszott a harmadik helyre. A második körre már jobban ment Elek István számára is, így sikerült a 83. helyre feljönniük a harmadik szakaszon.

Turánék nagyon látványosan, ugyanakkor rendkívül gyorsan teljesítették az utolsó 24,8 kilométeres távot. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen nem csak felzárkóztak, de meg is előzték ellenfeleiket és megnyerték a futamot. Elek István mögött Botka Dávid volt a harmadik ezen a gyorson, így az összetettben övé lett a második hely. A harmadik helyet pedig Balázs Vilmos szerezte meg.

Benik József az ötödik helyen fejezte be a versenyt, ami kitűnő eredmény, ha figyelembe vesszük, hogy a pilóta nem versenyző. Pénzes Zsolt az utolsó gyorsaságin kissé átalakította az Octavia elejét és már csak lökhárító nélkül ért célba. Így végül másfél perc hátránnyal nyolcadik lett. Az utolsó gyorsaságin ismét sokat faragott a hátrányából Elek István, abszolút második idejének köszönhetően hatvan helyet javítva feljött 23.-nak.

A legjobb ladás Osváth Péter (VFTS) lett, aki 9,3 másodperccel előzte meg az ezúttal 2105-össel induló Matics Mihályt.

A verseny végeredménye:

1. Turán F. – Csökő Z. (Mitsubishi Lancer Evo VI) 42:08.7
2. Botka D. – Mihalik P. (Mitsubishi Lancer Evo VI) +4.0 mp
3. Balázs V. – Szeghalmi Gy. (Mitsubishi Lancer Evo VI) + 16.0 mp
4. Hideg K. – Szenner (Mitsubishi Lancer Evo6) + 45.8 mp
5. Benik J. – Rácz B. (Toyota Corolla WRC) + 48.4 mp
6. Hodula M. – Vigh (Mitsubishi Lancer Evo VI) + 57.3 mp
7. Pénzes Zs. – Zachár J. (Skoda Octavia WRC) +01:23.9
23. Elek I. – Vinoczai A. (Ford Focus WRC) +04:13.3

Nézze meg képeinket a Mikulás Raliról.