Október 14-én a monterey-i hétvégi autófesztiválon Sergio Pininfarina és Piero Ferrari néhány kiválasztottnak mutatta meg először az 575 Maranello különleges, nyitott változatát. A nagyközönség január 7-étől nézheti meg a kabrió Ferrarit a Los Angeles-i Autókiállításon.

Korábban az autó elődjéből, az 550 Maranellóból is készült már kabrió, a Ferrari 550 Pininfarina Barchetta. A modell a Pininfarina stúdió 70. évfordulójára született és 448 darab készült belőle. Az elődtől eltérően, ezúttal nem vászontető nyílik le és nem is a teljes tető tűnik el az ülések mögött.

Eltérően az 550-től, az új modell megtartotta az alapmodell szélvédőkeretét és nem kapott bukócsöveket sem, ehelyett az ülések mögött vaskos “C” oszlopokat alakítottak ki és a karosszéria más részein helyeztek el merevítéseket. A korábbi méretes hátsó szélvédő helyett egy kis függőleges ablak zárja le az utasteret.

A tető szerepét egy “üveglap” tölti be, ami körülbelül 180 fokos utat jár be, míg az utasok feje fölül a motortér fölé jut, ahol nyitott állapotában helyet kap. A tetőmechanizmust már láthattuk 2001-ben Genfben, a Fioravanti Vola (LF) tanulmányautón.

Elsőként még az 550 Barchettán tesztelték a mechanizmust, de mostanra került olyan állapotba, hogy a vevőknek is eladhassák. A tető előnyeként említik, hogy sokkal egyszerűbb, ezáltal kevésbé valószínű a meghibásodása, mint az elektrohidraulikus rendszereké. A Fioravanti rendszerének működése is gyorsabb, mint a jelenlegi kupé-kabrióké, lenyitásához 10 másodperc elegendő.

Nem csak a tetőben lesz különleges a Superamericanak nevezett újdonság, hanem motorjában is. A korábbi 515 lóerő helyett 540 lóerőt tud majd az 5,75 literes, V12-es blokk.

Mindez nem eredményez nagyobb végsebességet, az 575 Superamerica 5 km/h-val lassabb lesz zárt társainál, azaz “csak” 320-szal lehet száguldani. Ez a nagyobb önsúlynak és a rosszabb légellenállásnak köszönhető.

A modell megkapja korábban kifejlesztett GTC kezelhetőség-csomagot is. Új rugók szerepelnek a csomagban, amelyek alacsonyabbra helyezik az autó súlypontját. Megváltoztatták a szervokormány rásegítését is, ezzel téve direktebbé téve a kormányzást. A lassulásról kerámia féktárcsák gondoskodnak.

Elképzelhető, hogy nem csak vászontetővel, hanem hasonló tetőmechanizmussal az F430-as Spyderek is készülnek majd.