Az ADAC Német autóklub legújabb 2004-es statisztikái szerint a Mazda járművei igencsak megbízhatóak. Hiszen az új 2000-óta élő Zoom-Zoom szériában született modellek kategóriáikban a legkevesebb hibával rendelkeznek összetett és évenkénti lebontásban is. Mindezt pedig egyre többen élvezhetik, mivel az értékesítési darabszámok egyre nőnek, ami igaz hazánkra is.

2002-ben 89,6, 2003-ban 59,8 százalékos növekedést ért el a személyautó eladások terén a Mazda Magyarországon. Itt azonban nem állt meg a fejlődés, mert a prognosztizált számok szerint idén 21,5 százalékkal nőnek az eladások, a tavalyi évhez képest. Ez 2450 darab autót jelent, ami rekord lesz a hazai értékesítésben.

De nem csak összességében, hanem kategóriákra lebontva is sikeres a márka. Mazda 6-ból az első 10 hónapban 962 darabot értékesítettek, és a számok szerint kategóriájában az év második felében a legkelendőbb autó lesz.

Még ennél is sikeresebb kategóriájában az MPV. Majd minden negyedik vásárló (22,9 %), aki a D kategóriából választ autót, a Mazda járműve mellett dönt. Az első tíz hónap alatt 168 autót adtak el.

Fölényességre azonban nem csak az egyterűek között találhatunk, hanem a sport kategóriában is. Ha nem vesszük figyelembe a sportkocsik között a Porsche Cayenne-t, a Suzki Ignis Sport-ot és a Renault Megane Sport-ot, – csak a valóban a kategóriába illő autókat értékeljük-, akkor 46 % részesedést látunk az RX-8 javára.

De ha a fenn említett típusokat is a sportkocsik közé soroljuk, akkor is magasan első a Mazda sportkocsija. 10 hónap alatt 184 darabot adtak el a különleges Wankel motoros négyajtós sportkocsiból, ami minden tekintetben a legkelendőbb sportkocsi volt hazánkban.

Idén mintegy 14 százalékkal estek vissza – a 2001-es évet kivéve 1995 óta töretlenül növekvő – pickup piac értékesítési adatai. Ennek ellenére a B2500 eladási adatai az előző évekhez képest tovább nőttek. Idén várhatóan mintegy 21,7 százalékkal lesznek magasabbak a típus értékesítési számai, és 650 eladott autóval az importőr rekordot ér el a típusnál.

1983-ban mutatkozott be a Mazda B-sorozat, melyből azóta több mint hárommillió darabot adtak el. Korábban utoljára 2002-ben változtattak a típuson, amikor is megjelent a negyedik kabin változat, a B oszlop nélküli Freestyle Cab. Ezen kívül létezik még szimpla, nyújtott és duplakabinos változat a sorozatból.

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a B 2500-as pickup család, év közben megújult. Az átalakítások elsősorban a kényelmesebb utazást szolgálják, és fontos a sportos megjelenés is, hiszen a típus vásárlói elsősorban a jól felszerelt modelleket részesítik előnyben. Mostanra hazánkba is megérkezetek az új modellek.


A módosítások nem érintették a vevők által kedvelt modell felépítését. Továbbra is létravázon alapul az autó, amelyhez elöl keresztlengőkaros, hátul merevhidas felfüggesztés csatlakozik. Elöl torziós, hátul laprugókat alkalmaztak, ez utóbbinak is köszönhetően szinte elnyűhetetlen a futómű.

A B2500, akár 2,8 tonnát is vontathat, így ideális lószállító, de még vitorlás hajó vontatásához is. Önmagában azonban a terhelhetőség kevés lenne, ehhez szükség van megfelelő hajtásláncra, aminek alapját egy 2,5 literes dízelmotor adja. Ez elérhető szívó (84 LE) és turbós-töltőlevegőhűtős (109 LE) változatban is. Ötsebességes sebességváltón és kettő illetve négykerék-hajtáson át jut a motorok ereje az útra.

A nehéz terepen való közlekedést segíti a hátsó tengelyen lévő önzáró differenciálmű, az összkerék-hajtású modelleknél ezen kívül még terepfokozat is a vezető rendelkezésére áll. Mindezt a múlt héten mi is kipróbálhattuk egy könnyed off-roadozás alkalmával.

Nem csak a B 2500-as-ok, hanem a Tribute-ök is remekül helytálltak a néhol nem egyszerű feladatok között.

A jövő is biztatóan alakul a Mazda életében hiszen jövőre kiteljesedik a Zoom-Zoom sorozat, mert érkezik a Mazda 5. Jövő tavasszal bemutatkozik az európai piacon a 6+1 személyes egyterű, melyet júniusban már a hazai szalonokban is meg lehet nézni. A benzines változatot kedvelő tulajdonosok a nyár végén juthatnak autóikhoz, míg a dízel változatok az év végén érkeznek.

A sportos limuzinra vágyók is örülhetnek, hiszen hasonlóan a Mazda 5-höz, a Mazda 6 legizgalmasabb változata az MPS is megérkezik 2005 nyarán. A 260 lóerős összekerék-hajtású autó csak négyajtós változatban lesz elérhető.