A rossz idő ellenére több ezren voltak kíváncsiak a Nyírádi Rally Arénában rendezett Autósport Gálára. A tavalyi rendezvénnyel ellentétben, ezúttal a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség is engedélyt adott a versenyre, így azon nem csak amatőrök, hanem licenccel rendelkező versenyzők is részt vehettek.

Bár az előzetes hírek ellenére nem indultak WRC-k a versenyen, ennek ellenére látványos küzdelmet láthattak a nézők. A szinkronpályás versenyen úgy alakították ki a nyomvonalat, hogy az ne jutassa előnyhöz a jóval erősebb autókat a gyengébb kocsikkal szemben.

Ami előnyt az erős autók begyűjthettek a pálya felső, egyenes részén, azt el is veszíthették az alsó szűk technikás részen.

A mezőnyben olyan nevek szerepletek, mint Matics Mihály (Lada VFTS), Hodula Mihály (Mitsubishi), Hideg Krisztián (Mitsubishi), Turán Frigyes (Mitsubishi), Varga “Cigány” Zoltán (BMW), Kotán Péter (Ford Focus), Spitzmüller Csaba (Mitsubishi), Ifj. Rrabócsi Tibor (Mitsubishi), Kecskés Roland (BMW), Pap László (Honda szöcske), és még sorolhatnánk.

Párosával indultak a versenyzők, és nem csak egymással, hanem az órával is megküzdöttek. A legtöbben azonban nem elsősorban a leggyorsabb körre törekedtek, hanem a látványos autózásra, amit a nézők nagyon élveztek.

Az előfutamok időeredményei alapján négyen jutottak a döntőbe, majd a két győztes a szuperdöntőben vívott meg egymással. A versenyt Turán Frigyes nyerte meg, megelőzve Ifj. Rabócsi Tibort. A harmadik helyért Botka Krisztián és Hideg Krisztián csatázott, végül előbbi győzött.

Kategóriánként is értékelték a mezőnyt, itt azonban már a versenyen elért legjobb köridő számított. A ralikrosszozók között Kotán Péter, az N-csoportban Hideg Krisztián, a szöcskéknél Pap László, a quadok közt Kazár Miklós, az A-csoportban és a Szuperdöntőben Turán Frigyes győzött.

Az abszolút leggyorsabb köridőt Hideg Krisztián autózta, mögötte Kazár Miklós és Turán Frigyes végzett.