Az Allianz Hungáriánál eddig 1,75 millióan kötötték meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat, ami a 3,6 milliós piac közel felét jelenti. A 2005-ös évben a társaság legtöbb ügyfele 1,9-4,9 százalékos tarifa növekedésre számíthat, ami az alacsonyabbak között van a többi biztosító társaságot is figyelembe véve.

Az Allianz főként az új ügyfelek számára kínál nagy kedvezményeket, ami néhány feltétel teljesítése esetén akár 33 százalékos díjcsökkentést is jelenthet. Természetesen a meglévő ügyfeleknek is járnak kedvezmények, azonban előfordulhat, hogy egy új ügyfél kedvezőbb besorolásba esik egy réginél.

A régi ügyfelekkel kapcsolatos a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) által kirótt egymillió forintos bírság is. A felügyelet szerint az Allianz megsértette régi ügyfeleinek jogait azzal, hogy nem tájékoztatta őket a jövő évi várható tarifákról. A biztosító kifizette a büntetést, de Dr. Patai Mihály, az Allianz vezérigazgatója szerint nem történt mulasztás, mivel a társaság egyenként, levélben értesíti meglévő ügyfeleit.

A tarifa, ahogyan eddig is, főként az autótól, a tulajdonostól és a lakhelytől függ. Az életkor szerint az eddigi 4 helyett 9, míg a korábbi 5 területi csoport helyett 14 osztályt különböztet meg az Allianz.

Legrosszabbul most is a budapesti, friss jogosítvánnyal rendelkezők járnak, akik akár többszörös díjat is kénytelenek fizetni egy vidéki nyugdíjashoz képest. Érdekesség, hogy a női vezetők kedvezőbb besorolás alá esnek, mint a férfiak. A legmagasabb, a B10-es fokozatot elért autósok mostantól feljebb léphetnek a B10 extra csoportba, ami 7,5 százalékos kedvezményt jelent.

A legérdekesebb újdonság az Allianznál az úgynevezett aktív kárrendezés. Ezt a szolgáltatást azok az ügyfelek vehetik igénybe, akik a kötelező mellett a casco biztosításukat is az Allianznál kötötték. Egy vétlenül elszenvedett baleset esetén, nem kell a károkozó biztosítóját felkeresnie az ügyfélnek, mivel azt az Allianz teszi meg helyette. A kárrendezés olyan, mintha casco alapján történne.