Vasárnap ismét nyáriasan meleg, száraz idő köszöntött a mezőny versenyben maradt részére. Ezen a napon nézők ezrei látogathattak el a híres Bannister területre, ahol hatalmas ugratóknak, látványos vízátfolyáson való átkelésnek lehettek tanúi, ahol az autók nem ritkán elérték a 200 km/h-s sebességet is.

A hátralévő hat szakaszból négyen a minden nyomás nélkül autózó Petter Solberg (Subaru) jeleskedett, aki a Superrali szisztéma szerint visszaállhatott a versenybe, értékelés nélkül. A norvég a negyedik szakaszon leggyorsabb volt, 115,46 km/h-s átlagsebességet produkált.

“Inkább a tesztelésre koncentráltunk. Sokat tanultunk, ami nagy segítséget jelent a jövő évre. A szakaszok fantasztikusak és nagyon trükkösek, nagyon jó érzés rajtuk versenyezni, főleg, ha minden rendben van. Jó dolog megszerezni az év végi második helyet, de jövőre győzni akarunk. Máris keményen dolgozunk, hogy készen legyünk a januári kezdésre.” – mondta Solberg.

Mikko Hirvonen (Subaru) megtartotta negyedik helyét, ami számára az év legjobb eredménye. “Szerettem volna a dobogón állva befejezni az utolsó versenyt, de örülök a negyedik helynek is. Sok tapasztalatot szereztem, hogyan lehet kontroll alatt tartani az autót ilyen körülmények között.”

Hirvonen előtt, ahogyan tegnap is, Francois Duval (Ford) végzett a dobogó harmadik fokán. A belga az idén ötödik alkalommal állhatott a dobogóra. A Ford a csapatok között a második helyet szerezte meg az összesítettben. A 23 éves fordos pilóta kevés tapasztalattal indult a nehéz versenyen, így különösen elégedett volt az eredménnyel.

A Peugeot csapat tegnap kiesett pilótája, Marcus Grönholm a mai napon szintén újra rajtolt. A finn pilóta azonban a nap egyetlen meglepetését okozva, ismét tetőre tette a 307-est az utolsó előtti szakaszon.

“Igazán sajnálatos, ami történt. Az autó túl alacsony volt, az alja felakadt, és végül leestünk az útról. Csalódott vagyok, mert az autónk képes lett volna a győzelemre.” – sajnálkozott a finn pilóta.

Harri Rovänpera (Peugeot) ezzel szemben nem kockáztatott és biztonságos autózással megszerezte a szezonban elért legjobb eredményét, a második helyet.

“Egy ilyen nehéz év után ez nagyon jó befejezés. Az egész verseny alatt probléma nélkül tudtunk autózni és meglepetésre a váltó sem ment tönkre.” – mondta Rovänpera.

Sebastien Loeb (Citroën) és navigátora, Daniel Elena újabb győzelmet szereztek, így az egy évben elért hat első hellyel megismételték Didier Auriol 1992-ben felállított rekordját.

A francia számára a folyamatos koncentráció okozott problémát, hiszen nem volt szükség maximális teljesítményre. Ilyenkor sokkal könnyebb hibázni, hiszen a versenyzőpáros könnyebben lazíthat, ami végzetes lehet ilyen körülmények között.


A Citroën csapat technikai igazgatója, aki ezen a versenyen dolgozott utoljára, alig tudta visszatartani a könnyeit, amikor Sebastien rádión keresztül szólt a csapathoz: “Ismét egy nagyszerű autót kaptunk tőled, ami azt jelentette, hogy képesek voltunk a győzelemre. Köszönet mindenkinek!”

Az N-csoport versenyében ez alkalommal Chris Atkinson érte el a legjobb eredményt. Alister McRae sokáig vezette a PCWRC mezőnyt, ám a 22. gyorsaságin műszaki hiba miatt fel kellett adnia a versenyt. Az év végi bajnoki címre esélyes Jani Paasonen a felfüggesztés meghibásodása miatt kikésett a megengedett időből, így nem folytathatta a versenyt .

Ezzel a finn elvesztette esélyét a bajnoki cím megszerzésére. 2004-ben a PCWRC legjobbja a subarus angol, Niall McShea lett, aki ötödikként ért célba, de a VB-s értékelésben második lett, így elegendő pontot gyűjtött az első helyért folyó harcban.

A brit pilóta úgy lett világbajnok, hogy egyetlen futamot sem nyert meg. A versenyben negyedikként végzett, de a PCWRC-s mezőnyben győzött Toshi Arai, aki így az év végén megszerezte az ezüstérmet.

Az Ausztrál Rali végeredménye:

1. Loeb-Elena Citroën Xsara WRC, 3h39’46″8 106.0 km/h
2. Rovänpera-Pietilainen, Peugeot 307 WRC + 01’55″1
3. Duval-Prevot, Ford Focus WRC + 03’40″2
4. Hirvonen-Lehtinen, Subaru Impreza WRC + 06’00″4
5. Atkinson-Macneall, Subaru Impreza N csop. 1. 3h56’42″4 + 16’55″6
6. Pons-Oriol Mitsubishi, Lancer N-csop. 2. + 17’36″1
7. Crocker-Foletta, Subaru Impreza N csop. 3. + 17’43″3
8. Arai-Sircombe, Subaru Impreza PCWRC 1. + 19’32″3
9. McShae-Orr Subaru Impreza PCWRC 2. + 19’55″7

A 2004-es Rali Világbajnokság végeredménye:

Pilóták:

1.Sebastien Loeb: 118 pont
2.Petter Solberg: 82
3.Markko Märtin 79
4.Carlso Sainz 73
5.Marcus Grönholm: 62
6.Francois Duval: 53
7.Mikko Hirvonen: 29
8.Harri Rovänpera: 28

Konstruktőrök:

1.Citroën: 194 pont
2.Ford: 143
3.Subaru: 122
4.Peugeot: 101
5.Mitsubishi: 17

PCWRC (N-csoport):

1.N. McShea (Subaru Impreza): 35 pont
2.T. Arai (Subaru Impreza): 30
3.J. Paasonen (Mitsubishi Lancer): 29
4.X. Pons (Mitsubishi Lancer): 27

JWRC:

1.P. G. Andersson (Suzuki Swift): 39 pont
2.N. Bernardi (Renault Clio): 37
3.G. Wilks (Suzuki Swift): 34
4.K. Katajamaki (Suzuki Swift): 31