Az ausztrál rali második napja ismét száraz, meleg időben folytatódott. A hőmérséklet napközben elérte a 28 fokot. Az élmezőnyből tegnap kiesett Petter Solberg (Subaru) a mai napon folytatta a versenyt, természetesen értékelés nélkül. Ennek ellenére a 10 szakaszból ötször futott legjobb időt, a még versenyben maradt négy WRC közül.

Csapattársa Mikko Hirvonen a negyedik helyen autózik eddigi pályafutásának legjobb eredményét produkálva. Ennek ellenére nem volt túl elégedett: “Sokat tanulunk ezen a versenyen. Az itinerünk túl lassú és az autó sem volt egészen megbízható.”

Az élmezőnyben tegnap kialakuló csata ma reggelre véget is ért, mert az élen álló Marcus Grönholm (Peugeot) végzetes hibát vétett. A 307-es lement az útról és a jobb hátsó oldalával fának ütközött. Ennek következtében egy 360 fokos piruettet hajtott végre és a motor végérvényesen leállt.

Ezek után Sebastien Loeb került az élre, aki a Citroen csapat tanácsára visszavett a tempóból. A nap elején félreértett egy információt, és egy kanyarral hamarabb akart befordulni. így a kicsúszás miatt 10 másodpercet veszített. Természetesen Grönholm kiesésével már nincs értelme kockáztatni, hiszen az őt követő Harri Rovanpera (Peugeot) több mint egy perces hátránnyal halad mögötte.

“Nagyon sajnálom Marcust. Hosszú meccsre számítottam, ami olyan izgalmas lehetett volna, mint tavaly Petter és köztem.” – mondta a francia világbajnok.

Harri Rovanpera, Loebhez hasonlóan szintén 10 másodpercet veszített egy túlcsúszás miatt, de biztonsággal tartotta második helyét. Loebtől való távolsága a reggeli különbséghez képest 22 másodperccel nőtt, míg az őt követő Duval 37 másodpercről több mint egy percre növelte a differenciát.

“Végre jó az autóm, nagyon örülök neki, hiszen nem volt ez mindig így ebben az évben. Most csak a vezetésre kell koncentrálnom. Ha meg tudom tartani a helyem, nagyon boldog leszek, akkor ez lesz az idén a legjobb eredményem.” – értékelt a finn pilóta.

Ahogy minden gyári csapatból csak egy autó maradt versenyben, így a Fordot is csak Francois Duval képviselte, aki a dobogó harmadik fokát tudhatja majd magáénak, ha a holnapi utolsó négy szakaszon meg tudja tartani a helyét.

“Nem hajtottam nagyon, mert semmi esélyem sincs utolérni az előttem lévőket. Ez egy nehéz verseny, a fák nagyon közel vannak az úthoz, nem akarok hibázni. Jobban szeretem, ha teljesen száraz a talaj, akkor nem annyira csúszik. Így nekem ma kicsit könnyebb volt, mint tegnap. A rajt előtt ötödik, hatodik helyre számítottam, ezért a harmadik helynek nagyon örülnék.” – mondta Duval.


Úgy tűnik igazi csata nélkül fog eldőlni az N csoport bajnoki címe, hiszen Alistre McRae (Subaru) olyan fölénnyel vezet a PCWRC-ben. Jani Paasonen (Mitsubishi) ugyanis az első szakaszon eltalált egy követ és defektet kapott. Még a szakaszon kicserélték a kereket, ami három perc hátrányt okozott.

A következő etapon megpróbálták kijavítani a futómű sérüléseit, emiatt kikéstek a következő rajttól, amiért büntetést kaptak. Ezzel a PCWRC-ben a hetedik helyig csúsztak vissza. McRae ennek megfelelően visszavett a tempóból, még az N csoport első helyét is átadta, hiszen neki a világbajnoki cím a fontosabb.

A többiek viszont ádáz csatát vívtak, Atkinson már az első gyorsasági után átvette a vezetést, amit Herridge a mai negyedik szakaszon elvett tőle, miután a pilótának próblémái adódtak. Az utolsó napon négy, szerviz nélküli szakasz vár a versenyzőkre, beleértve a bajnokság egyik legkedveltebb akcióját, a Bunnings ugratót és vízátfolyást.

A verseny állása a második nap után:

1. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC 2h30’06″7 104.1 km/h
2. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 01’20″5
3. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 02’30″0
4. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 04’56″0
5. Warmbold-Price Ford Focus WRC + 09’31″7
6. Herridge-Stacey Subaru Impreza N csop 1. + 11’18″5
7. A.Mcrae-Senior Subaru Impreza PCWRC 1. + 11’25″6
8. Atkinson-Macneall Subaru Impreza N csop 3. + 11’33″5
9. Pons-Oriol Mitsubishi Lancer + 11’59″1