Wilfried Bockelmann, a VW konszern igazgatótanácsának fejlesztésekért felelős tagja, értelmetlennek és károsnak tartja egy a Fox-nál olcsóbb VW piacra dobását a legnagyobb vásárlóerejű piacokon.

Az olcsó Volkswagen típusnak az európai, észak-amerikai és japán piacon az pecsételi meg a sorsát, hogy Bockelmann szerint nem illik a Volkswagen stratégiájába. Egy kimondottan kedvező árú autó rosszul vehetné ki magát a felfelé törekvő, prémium igényekkel fellépő Volkswagen esetében. Bockelmann szerint egy Dacia Logan jellegű autó visszaütne a Touaregre és a Phaetonra, tartósan károsítva ezzel a márka hírnevét.

Egy a brazil gyártásból Európába importálandó Foxnál olcsóbb népautót, csak az említett három legfontosabb piacon kívül tart elképzelhetőnek Bockelmann. Szerinte olyan országokban lehetne átmenetileg piacra lépni egy igen kedvező árú új típussal, ahol a mobilizációs folyamat a kezdetén jár és a Volkswagen márkanév nem ismert. A népautónál fontosabb, hogy a Volkswagen erősebb érzelmi töltetű autókat dobjon piacra, amiről már sok szó esett.