A Lamborghini és a Maserati után az Aston Martin is leleplezte a GT, illetve a hosszú távú versenyekre tervezett versenyautóját. Az előbbi kettő már idén is bevetette autóit, ám az igazi megmérettetés csak jövőre következik.

A jelenlegi szabályok nem engedik meg, hogy gyári csapatok vegyenek részt a GT sorozatban, így fordulhatott elő, hogy a Prodrive szerzett bajnoki címet a Ferrari autóinak. Ennek megfelelően a gyár által készített, 12 darab, azonos építésű versenyautó három privát csapathoz kerül és ők küzdhetnek meg ellenfeleikkel.

A szabályoknak megfelelően 20 olyan autó is készül majd, ami utcai közlekedésre is alkalmas, amik esetleg különleges vevőkön keresztül ismét versenyezni fognak, vagy gyűjtőkhöz kerülnek majd. David Richards, a BAR Honda csapatfönőke és cége, a Subaru WRC raliautóit építő Prodrive segített az autó fejlesztésében, így az Aston biztosan ütőképes.

Az autó alapja a 450 lóerős DB9-es, amit azonban rendesen átalakítottak. 600 lóerőre növelték a 12 hengeres motor teljesítményét és hatsebességes szekvenciális váltóra cserelték a félautomatát.

Hasonlóan a Forma-1-es versenyautókhoz, a DBR9-est is kerámia fékek lassítják, amik esőben sokkal jobban teljesítenek és jobban viselik a hosszú távú terhelést, ami 12 illetve 24 órás versenyeken elengedhetetlen.

Nem maradtak érintetlenek a felfüggesztések sem, az eredetiek helyén a kőkemény versenygátlók kaptak helyet és a nyomtávot is jócskán kiszélesítették. Mindössze 1100 kilogramm az autó teljes tömege, de csak azért ennyi, mert ennél kevesebbet nem engednek meg a szabályok.

A szénszálas anyagok felhasználásával, a beépített bukócső ellenére, könnyen elérték a kívánt súlyt a fejlesztők. A DBR9 már csak formailag emlékeztet utcai elődjére, részleteiben vérbeli versenyautóvá vált. Az első sárvédő nyílásai a féktárcsáktól szívják el a meleg levegőt, de ugyanezt teszik a hűtőkkel a motorház nyílásai is.

Elöl és hátul is méretes szárnyak segítenek minél nagyobb leszorítóerő elérésében, hogy a versenyautó kanyarsebessége az egekbe szökjön. Olyan elemek is felkerültek az autóra, minta gyorstöltős üzemanyagtank nyílás, vagy a központi csavaros kerékagy.

Hasonlóan korábbi versenyautóhoz és az első DBR-hez, a DBR9 is “Brit verseny zöld” és sárga szinekben pompázik, ezzel is emlékezve Roy Salvadori és Carroll Shelby a DBR1-gyel aratott, 1959-es Le Mans-i győzelmére.

2005 márciusában Floridában, a sebringi 12 órás versenyen indul először a DBR9, amit júniusban követ majd a Le Mans-i 24 órás viadal.