Új időszámítás kezdődik a Subarunál. Ne tessék radikális változtatásokra számítani: a Subaroktól megszokott és elvárt boxermotor illetve összkerék-hajtás páros megmarad. Formailag viszont új irányba mozdul el a japán autógyártó. Ennek első jele a 2005 januárjában bemutatkozó terepjáró-egyterű jármű.

Most még B9X néven fut a koncepció, januárig azt ígérik, találnak jó nevet az autónak. Ez a jármű egyébként a Subaru első hétüléses autója. Alapvetően terepjárónak ígérkezik, természetesen állandó összkerék-hajtással. A motor háromliteres, boxer-elrendezésű.

Némiképp módosított formában ugyanez az autó 2005-ben Saab típusjelzéssel is megjelenik. A General Motors-nál mostanában bevett szokás, hogy a svéd márka összezsugorodó palettáját mesterséges eszközökkel bővítik. Így jelent meg Saab 9-2X néven a Subaru Impreza és hasonlóképp született a Chevrolet Trailblazer alapú Saab 9-7X.