Mostanában érkezik Európa-szerte a szalonokba az új ferdehátú Focus, amit hamarosan követ a kombi, kicsit később pedig a lépcsőshátú változat is. Párizsban már látható volt a Focus kabrió, amiből 2006-ban várható a szériaverzió.

Valószínűleg lesz az RS-hez hasonló sportváltozat is, amit a Volvót származó turbómotor hajthat majd. Már itt is elkelne az összkerék-hajtás, mivel a 200 lóerő körüli teljesítményt csak bajosan lehet az első kerekeken keresztül a földre juttatni.

Anyagi okokból eddig hanyagolták az összkerék-hajtást a Focusnál, viszont az azonos padlólemezen nyugvó V50-es Volvóból már készül ilyen így biztosra vehető, hogy a 2007-ben megjelenő szabadidőautó összes kereke hajtott lesz. A Volvónál szintén tervezik az XC90 kistestvérének elkészítését, XC60 néven. Szintén összkerék-hajtással, szintén a Focus és az S40 padlólemezére.

Egy évvel korábban, 2006-ban debütál az új Galaxy, ami az ugyanebben az évben bemutatásra kerülő Mondeo padlólemezét kapja. Ettől kezdve áthelyezik gyártást a Ford genki üzemébe, és megszűnik a Volkswagen Sharannal közös portugál termelés.

Galaxy Minus és Galaxy Plus néven egy rövidebb és egy hosszabb változat is készül az új egyterűből, opcionálisan akár összkerék-hajtással is. Mindkét hosszúságú verzióban heten is elférnek.

2005-ben várható a Fiesta és a Fusion frissítése, ami főként a belsőt érinti. Tervezik a Ka utódot is, ami a Fiesta lerövidített padlólemezét kaphatja. Ígéretek szerint 900 kilogramm alatti önsúlya lesz.