Engedve az újkori divatnak, hétszemélyes kivitelben is elkészítik a Citroën Xsara Picasso következő generációját. Hasonlóan a Renault Scenic-hez, az utód kétféle tengelytávval, kétféle hosszal készül. A rövidebben marad a mostanihoz hasonló ötüléses felállás, öt darab különálló székkel. Természetesen a rugalmas, könnyen variálható ülésberendezés is az autó sajátja marad.

A hosszabb kivitelben viszont 5+2 ülést találhatunk, két kiemelhető pótszékkel. Állítólag a két változat között biztosan lesz akkora méretkülönbség, aminek köszönhetően heten is kényelmes elférnek a Picasso 2-ben.

A Picasso második generációja már a Citroën alsó középkategóriás újdonságára, a C4-esre épül. Épp ezért az új egyterű neve egészen biztosan megváltozik Xsara Picassoról. Várhatóan a Picasso név megmarad, mivel a francia autógyártó sok pénzt fizetett a névhasználati jogokért a neves festő örököseinek.

A C4-es műszaki tartalma teljes egészében megjelenik a Picassoban is. Így tehát lesz véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, kanyarkövető fényszóró és illatosítható beltér is az új egyterűben. A motorkínálat is hasonló: 109 illetve 136 lóerős a két dízelmotor, a benzines palettáról viszont eltűnik a két véglet: a 88 illetve 177 lóerős 1,4-es illetve 2,0 literes erősebbik benzinmotor.

2006 januárjában leplezik le várhatóan az új Citroën egyterűt, gyártását még ebben az évben megkezdik Spanyolországban. Teljes kapacitáson azonban csak 2007-től üzemel a PSA konszern új összeszerelő csarnoka, ahol 250 új munkást alkalmaznak majd. Jelenleg a Berlingo/Partner páros készül ebben az üzemben.