“Csalódást keltő a smart helyzete” – nyilatkozta Manfred Gentz, a DaimlerChrysler pénzügyekért felelős, távozóban lévő igazgatósági tagja. A menedzsert az Automobilwoche idézi egy cikkében. A smartnak elvileg az idei évtől kellett volna nyereségessé válnia, de ez a határidő 2006-ra tolódott.

A csúszás fő oka, hogy a smart 2006-tól piacra lép a Brazíliában gyártandó formore szabadidőautóval, amelyet az Egyesült Államokban is kapni lehet majd. A négykerék-hajtású autós jelentős fejlesztési és gyártás-előkészítési költséget ró a gyárra. A gondok másik oka a német szaklap szerint a városi miniautó szegmens visszaesése.

A profitabilitás elérése érdekében a smartnál most a takarékoskodás és az értékesítési rendszer tökéletesítésének lehetőségeit vizsgálják. A smart eredményein rontanak a rendkívül magas marketing kiadások is. Az értékesítéseket nehezíti, hogy világszerte csupán 840 márkakereskedésben lehet smartot venni.

Idén, elsősorban a roadster erőteljes visszaesése miatt, a smart már szeptemberben lefelé korrigálta előzetes terveit az idei autótermelésről. Eszerint 2004-ben 170 000 helyett csak 160 000 smart gyártása várható.